Unilever respinge oferta de fuziune cu Kraft Heinz. Tranzactia ar fi fost cea mai mare preluare din industria alimentara, depasind recordul stabilit de AB InBev, prin preluarea SABMiller
Compania americana Kraft Heinz a anuntat, vineri, ca a avansat ideea unei fuziuni cu Unilever, dar grupul anglo-olandez a respins propunerea, transmite MarketWatch.
Acordul ar reprezenta cea mai mare preluare realizata vreodata in industria alimentara, depasind tranzactia record de anul trecut, cand producatorul de bere Anheuser-Busch InBebev a preluat rivala SABMiller cu suma de aproximativ 123 de miliarde de dolari, inclusiv datoria.
"Kraft confirma ca a facut o propunere cuprinzatoare companiei Unilever privind combinarea celor doua grupuri, care ar crea unul dintre cei mai mari producatori mondiali de bunuri de larg consum, cu perspective de crestere pe termen lung. Desi Unilever a refuzat propunerea, asteptam cu nerabdare sa reusim sa ajungem la un acord privind conditiile tranzactiei", se arata in comunicatul firmei americane.
Vineri dimineata, actiunile Unilever au inregistrat un avans record, de 14%, iar la pranz au urcat cu 11%, la 37,37 lire sterline, evaluand compania la peste 100 de miliarde de lire sterline (124 de miliarde de dolari).
Titlurile Kraft Heinz au crescut cu 3,7% in predeschiderea sedintei de tranzactionare a Bursei de la New York.
Unilever (producatorul sapunurilor Dove, ceaiurilor Lipton si inghetatei Magnum) este prezenta in peste 100 de tari, are 163.000 de angajati, iar pe piata romaneasca activeaza din anul 1995. Unilever South Central Europe coordoneaza din Bucuresti operatiunile in sapte tari din zona - Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Moldova.
Kraft este una dintre cele mai mari companii alimentare din SUA, iar in 2010 a achizitionat producatorul britanic de ciocolata Cadbury cu suma de 11,5 miliarde de lire sterline. Kraft nu mai detine Cadbury dupa ce a separat in 2012 divizia de alimente, redenumita Mondelez International, care include si brandurile Toblerone, Kenco si Oreo.
Pe acelasi subiect: