The Guardian scrie despre bicicletele Pegas: De la vestigii ale erei comuniste la design de secol 21
Pegas. Foto: Facebook/Bicicletele Pegas
Publicatia britanica The Guardian a publicat miercuri un articol despre bicicletele Pegas, in care vorbeste despre transformarea ”vestigiilor” din era comunista in vehicule de secol 21, o marca reinviata in 2012, dar care pastreaza elemente ale anilor 1960.
In Romania comunista, aproape toti copiii aveau o bicicleta Pegas.
”Intr-o tara rupta de lumea inconjuratoare, bicicletele fabricate de compania detinuta de stat reprezentau tot ceea ce stiau oamenii. Dupa sfarsitul violent al lui Nicolae Ceausescu, in 1989, lucrurile s-au schimbat”.
Marci straine au invadat tara, iar romanii au uitat de Pegas, impreuna cu alte ”vestigii” ale erei comuniste. Compania si-a inchis linia de productie in 2001.
Unsprezece ani mai tarziu, patru tineri au luat decizia de a recrea bicicletele copilariei lor si au adaptat designul la secolul 21. Ideea le-a venit dupa ce unul dintre ei cauta inlocuitor pentru bicicleta de import care ii fusese furata.
Prin aceste biciclete, spune unul dintre cofondatorii companiei, Andrei Botescu, sunt inviate amintiri din copilarie.
Echipa a pastrat anumite elemente de design ale bicicletelor din anii '60 si '70, inclusiv saua de tip ”banana” si coarnele in stil chopper. Publicul tinta: persoane cu varste cuprinse intre 30 si 40 de ani.
In primul an de la relansare, au fost vandute 500 de biciclete Pegas. Numarul s-a dublat in fiecare an. In 2016, compania a vandut 10.000 de unitati, lucru favorizat si de cumpararea de catre eMag a majoritatii actiunilor. Anul acesta, Pegas spera sa vanda 20.000 de biciclete.
Sunt si multi care isi aduc in atelierul companiei bicicletele vechi pentru a fi restaurate. Au valoare sentimentala, mai spune Botescu, si nu le pasa prea mult de pretul pe care il platesc.
Compania are acum 23 de angajati, dintre care patru sunt designeri. ”Ca sa lucrezi aici trebuie sa fi avut un Pegas cand erai copil”, spune directorul de marketing.
Bicicletele Pegas erau realizate intr-o fabrica aflata in centrul tarii care producea, de asemenea, arme. Jurnalistii The Guardian fac referire si la o gluma care aparuse la vremea respectiva: un muncitor fura componente pentru a-i construi fiului sau o bicicleta si oricat le-ar fi asamblat facea o pusca.
Noua echipa Pegas s-a bazat, initial, pentru componente pe fabricanti straini, insa acum compania vrea sa instaleze utilaje de productie la Zarnesti, orasul in care bicicletele originale erau produse.
Multe dintre bicicletele noi Pegas au fost cumparate de romanii care traiesc in strainatate, insa acum compania vizeaza clienti de alte nationalitati.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS