6 lectii de management de invatat de la Apple
Apple produce la nivel global cele mai de succes modele, motiv pentru care compania inregistreaza venituri impresionante. Adam Lashinsky, de la revista “Fortune”, a explicat ce pot invata celelalte companii de la Apple, intr-un volum dedicat in intregime acestui subiect, scrie Business Insider.
Lashinsky precizeaza ca ideile care functioneaza in interiorul Apple nu vor avea acelasi succes in companiile de dimensiuni mari. Este de parere ca afacerile care se afla la inceput de drum vor functiona mai bine daca utilizeaza regulile producatorului american.
Primul sfat indeamna managerii sa isi concentreze cei mai eficienti angajati in realizarea celor mai importante proiecte. De exemplu, cand Apple a inceput sa lucreze la conceptul iPhone, si-a directionat cei mai inteligenti oameni in producerea smartphone-ului.
A doua strategie foarte importanta pe care Apple o utilizeaza este maxima confidentialitate. In compania americana, a fi strict confidential nu inseamna doar a nu comunica presei anumite actiuni, ci a pastra secretul inclusiv fata de apropiati.
Atentia foarte mare pentru detalii este inca o lectie pe care orice companie ar trebui sa o invete. Lashinsky explica faptul ca Apple are o camera speciala unde se construiesc si se dezvolta noi modele de cutii pentru produse. Intentia companiei este de a impresiona cumparatorul inca de la vizionarea ambalajului, lucru care o ajuta sa fie cu mult deosebita fata de rivalii sai din piata.
Un alt aspect de care companiile trebuie sa tina cont este recrutarea si angajarea celor mai buni candidati. Steve Jobs spunea ca “Jucatorii de tip A angajeaza persoane de tip A. Jucatorii de tip B angajeaza oameni de tip C. Aici, noi ne dorim doar angajati de tip A”.
O alta lectie marca Apple este pastrarea echipelor de lucru la dimensiuni reduse. De exemplu, compania aloca maximum 100 de persoane intr-o echipa care lucreaza la un proiect de mare anvergura. Prin mentinerea unui numar redus de membri, echipa va fi organizata si concentrata pe ceea ce are de indeplinit.
Poate cel mai important lucru pe care o companie trebuie sa il indeplineasca este sa pozitioneze clientul deasupra oricarei alte actiuni. Acest aspect este esential pentru Apple, care produce modele de care utilizatorii, pur si simplu, se indragostesc.
Pe acelasi subiect: