Retailerul de incaltaminte Leonardo se apuca de comert cu masini. Compania ia in calcul vanzarea de active, actiuni si intrarea pe piata auto, pentru plata datoriilor
Retailerul roman de incaltaminte Leonardo, aflat in insolventa, ia in calcul atat vanzarea unor active sau unui pachet de actiuni, cat si intrarea pe noi piete, precum cea a vanzarilor auto, pentru a-si plati datoriile catre creditori, potrivit propunerii de modificare a planului de reorganizare.
"Din analiza activitatii realizate in cadrul celor peste 3 ani de reorganizare pe care societatea i-a parcurs s-a desprins concluzia ca, pentru reusita planului de reorganizare, sunt necesare masuri suplimentare de reorganizare ce nu au fost avute in vedere la data propunerii planului. Astfel, in actualul stadiu al implementarii planului de reorganizare apreciem ca se impune modificarea planului in sensul crearii cadrului procedural pentru asigurarea posibilitatii de suplimentare a surselor financiare pe care societatea le are la dispozitie in vederea asigurarii respectarii distribuirilor prevazute in programul de plati", se arata in documentul citat de Mediafax.
"In cazul existentei unei/unor oferte de cumparare/transfer a unor bunuri din patrimoniul societatii Leonardo SRL, administratorul judiciar va convoca Adunarea generala a Creditorilor in vederea discutarii si aprobarii acestora", se mai arata in propunerea de modificare a planului de reorganizare.
Creditorii Leonardo sunt BRD, Unicredit Tiriac Bank, RBS, Bancpost, Banca Italo - Romena si Administratia Finantelor Publice Oradea.
Leonardo, care a deschis primul magazin in 1994 in Oradea, are in administrare directa 97 magazine, situate in 59 de orase, potrivit datelor de pe site-ul companiei. In Bucuresti, retailerul are 12 unitati. In a doua jumatate a anului 2009, compania, cu datorii de 100 milioane euro, a intrat in insolventa din cauza scaderii cererii pe piata interna si a reducerii vanzarilor.
In anul dinainte de intrarea in insolventa, 2008, retailerul avea peste 200 de magazine in principalele zone urbane din Romania, Ungaria, Bulgaria si Moldova, peste 3.000 angajati si afaceri de 500 milioane de lei. In 2012, Leonardo a inregistrat o cifra de afaceri de 219,7 milioane lei, pierderi de 27,7 milioane lei si avea peste 1.100 de angajati.
Principalii competitori ai Leonardo sunt retailerul german Deichmann si cel polonez CCC.
Mai multe despre:
#Leonardo#insolventa
Pe acelasi subiect: