Proprietarul Zara, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, își strivește rivalii H&M și Fast Retailing. Vânzări și profit în creștere
Zara, Inditex
Grupul spaniol Inditex a raportat miercuri vânzări solide în primul semestru din 2019, datorită vremii călduroase din Europa şi a efectelor valutare favorabile, anunță MarketWatch.
Cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume a înregistrat în perioada februarie - iulie 2019 un profit net de 1,55 miliarde de euro (1,66 miliarde de dolari), în timp ce vânzările au urcat cu 7%, la 12,82 miliarde de euro (14,10 miliarde de dolari), în linie cu estimările analiştilor.
Inditex produce majoritatea hainelor sale în zona euro, pentru a răspunde rapid tendinţelor din modă, dar generează mai mult de jumătate din vânzările sale în ţările din afara regiunii. În ultimii ani, unele valute, cum ar fi lira turcească şi rubla rusească, s-au depreciat semnificativ faţă de euro, potrivit Agerpres.
Rezultatele Inditex sunt superioare rivalelor sale H&M (Suedia) şi Fast Retailing (Japonia) deoarece grupul spaniol s-a adaptat schimbării obiceiurilor de cumpărături printr-un control strâns al stocurilor, pentru a evita discounturi semnificative, şi prin concentrarea pe marile magazine şi pe vânzările online.
Miercuri, Inditex, controlat de miliardarul Amancio Ortega, a reiterat că se aşteaptă în acest an la o creştere a vânzărilor de 4% - 6%.
Marja brută a crescut uşor în perioada februarie - iulie 2019, la 56,8%, de la 56,7% în anul precedent.
Anul acesta acţiunile Inditex au urcat cu 28% la Bursa de la Madrid.
Zara va lansa vânzări online în Africa de Sud, Columbia, Filipine şi Ucraina în septembrie şi octombrie.
Chiar dacă investitorii sunt de părere că Inditex este unul din retailerii de îmbrăcăminte cu cele mai bune rezultate, ritmul de creştere a beneficiilor a început să fie supus la presiuni în contextul unei concurenţe crescute şi a căutării continue a consumatorilor pentru reduceri pe Internet.
În România, la finele anului trecut, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS