Piata bunurilor de folosinta indelungata a crescut cu 9,5% in T3, la 534 mil. euro. Avans de 24% al sectorului telecom
Piata bunurilor de folosinta indelungata a crescut cu 9,5% in trimestrul III, comparativ cu acelasi interval din 2014, ajungand la 534 milioane euro, pe fondul avansului de 24% inregistrat de sectorul telecom, potrivit studului GfK Temax.
"In mare parte, contributia la aceasta crestere a venit de la cel mai important sector in valoare, telecom (plus aproape 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut). Totodata, la rezultatul pozitiv au contribuit si sectoarele de electrocasnice mari si mici, dar si electronice. In schimb, sectorul foto, cel IT, precum si imprimantele, multifunctionalele si consumabilele au scazut in valoare", potrivit studiului.
Piata telecom a inregistrat o crestere de aproape 24% in T3, fata de acelasi interval din 2014, pana la 176 de milioane de euro.
"Smartphone-urile cu diagonale mari si tehnologie 4G si-au continuat performanta buna de pana acum. Aceasta evolutie pozitiva a fost acompaniata de cresterea importantei in vanzari a smartphone-urilor premium. De asemenea, accesoriile pentru telefoane mobile - in special carti - au contribuit la cresterea pietei telecom", potrivit GfK.
Vanzarile electrocasnicelor mari au inregistrat o crestere de aproximativ 11% in T3 2015, pana la 127 de milioane de euro, cu 12 milioane mai mult fata de acelasi trimestru din 2014. Aceasta a fost generata de vanzari sezoniere ale aparatelor frigorifice (frigidere si congelatoare), dar si de electrocasnicele incorporabile care au continuat trendul ascendent. In schimb, piata masinilor de spalat a incetinit, avand o rata de crestere de o singura cifra in T3.
Pe piata de electronice (televizoarele si piata audio - motoare de crestere pentru electronice) cresterea a fost de peste 3%, cu vanzari de 74 de milioane de euro.
"Piata televizoarelor si-a revenit dupa evolutia negativa din T2, inregistrand o rata de crestere de o cifra. Aceasta se datoreaza vanzarilor de televizoare cu diagonale mari, celor cu ecran UHD dar si celor de tip Smart TV", arata studiul.
La electrocasnicele mici s-a inregistrat doar o usoara crestere, "in special din cauza aspiratoarelor care au avut cel mai mult de suferit".
"Motivul ce sta la baza acestei evolutii il reprezinta cresterea vanzarilor de aspiratoare cilindrice in T3 din 2014, atunci cand consumatorii au achizitionat aspiratoare cu putere mare, inaintea intrarii in vigoare a legislatiei UE", sustin autorii studiului.
Piata IT a inregistrat o valoare de 104 milioane de euro in T3, o scadere in vanzari de sub 1%.
Tabletele au avut o rata de scadere de doua cifre, ce a influentat intregul sector.
"Desktop-urile, calculatoarele portabile, monitoarele, dar si segmentul de mouse-uri si tastaturi, au raportat cresteri ale cererii. In T3 din 2015, consumatorii romani au preferat laptopuri echipate cu procesoare performante", informeaza GfK.
In T3 2015, valoarea sectorului a atins 14 milioane de euro, inregistrand o scadere de aproape 5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Tonerele au scazut cu o rata de doua cifre si au avut cel mai mare impact asupra evolutiei pietei de consumabile. Echipamentele de printare au urmat un trend pozitiv, cu o rata de crestere de 3%. In principal, aceasta s-a datorat vanzarilor de echipamente multifunctionale", sustin reprezentantii GfK.
Piata foto din Romania a inregistrat o scadere cu 23% in T3 din 2015, la 6 milioane de euro.