Un batran din Iasi in varsta de 77 de ani a murit ieri in biroul directorului Casei de Pensii, unde venise in audienta pentru a solicita o adeverinta care sa ateste ca este asigurat medical - insa reprezentantii statului si cei ai companiei care a implementat solutia IT (HP) care sustine activitatea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS) sustin ca sistemul informatic functioneaza "perfect".

Daca sistemul IT functioneaza, de ce a murit acest om in timp ce incerca sa obtina o adeverinta ca este asigurat? Batranul de la Iasi voia sa mearga la spital sa se opereze.

Insa, potrivit Casei de Sanatate, nimeni dintre cei asigurati, deci niciun angajat sau pensionar, nu ar trebui sa ceara adeverinta. Este o eroare a petentului, spune Lucian Duta - presedintele CNAS. "Nu este nevoie de adeverinta. Calitatea de asigurat poate fi dovedita prin sistemul informatic", a comentat seful CNAS pentru ZF cazul batranului de la Iasi. Astfel, din declaratiile lui Duta rezulta ca medicii de familie si spitalele ar cere in mod abuziv pacientilor aceste adeverinte care sa demonstreze calitatea de asigurat.

Totusi practica cererii de adeverinte este curenta. In mod halucinant, medicii din spitale sustin ca sunt obligati prin lege sa ceara aceste adeverinte la internare persoanelor care nu au o urgenta. De asemenea, medicii de familie le cer persoanelor inscrise pe listele lor sa aduca la fiecare trei luni adeverinte de asigurat, invocand regulile impuse de CNAS.

Intr-adevar, in fiecare zi companiile le elibereaza angajatilor mii de adeverinte care sa demonstreze in fata medicilor ca au taxele la sanatate platite.

Citeste continuarea pe www.zf.ro