Companii de 3,3 trilioane de dolari. Apple devanseaza Google si devine cel mai valoros brand din lume. In Europa, nemtii de la SAP detin suprematia
Apple
Apple a devenit 'cel mai valoros brand de pe glob', devansand Google, in editia din acest an a BrandZTM Top 100, clasamentul celor mai valoroase 100 branduri la nivel global, dat publicitatii miercuri de WPP si Millward Brown, scrie Agerpres.
Potrivit acestui studiu, in ultimul an, valoarea brandului Apple a crescut cu 67% pana la 247 de miliarde de dolari, in timp ce valoarea brandului Google a crescut cu 9% pana la 173,7 miliarde de dolari.
Urmeaza in ordine, Microsoft cu o valoare a brandului de 115,5 miliarde de dolari, IBM (93,987 miliarde de dolari), Visa (91,962 miliarde de dolari), AT&T (89,492 miliarde de dolari), Verizon (86,009 miliarde de dolari), Coca-Cola (83,841 miliarde de dolari), McDonald's (81,162 miliarde de dolari) si Marlboro (80,352 miliarde de dolari).
Valoarea cumulata a celor 100 de marci din clasament se ridica la 3,3 trilioane de dolari, in crestere cu 14% fata de 2014 si cu 126% comparativ cu situatia din urma cu 10 ani, cand a fost data publicitatii prima editie a topului BrandZ.
'Valoarea brandurilor a crescut substantial, in ciuda unui deceniu turbulent. Ultimii 10 ani de evaluare a marcilor demonstreaza ca investitia in crearea de branduri puternice, valoroase ofera actionarilor o rentabilitate superioara', a declarat reprezentantul WPP, David Roth.
In ceea ce priveste clasamentul celor mai valoare branduri europene, pe primul loc se situeaza producatorul german de software SAP, cu o valoare de 38,2 miliarde dolari, in crestere cu 5%, urmat de Deutsche Telekom cu o valoare de 33,834 miliarde de dolari, Louis Vuitton (27,455 miliarde de dolari), BMW (26,349 miliarde de dolari), L'Oréal (23,376 miliarde de dolari), Zara (22,036 miliarde de dolari), Mercedes-Benz (21,756 miliarde de dolari), Movistar (21,304 miliarde de dolari), Hermes (18,938 miliarde de dolari) si Orange (17,384 miliarde de dolari).
Autorii clasamentului subliniaza ca brandurile europene continua sa domine sectorul global al marcilor de lux, avand opt reprezentante printre primele 10 marci de lux din lume. insa o analiza a traiectoriei marcilor de-a lungul a 10 ani dezvaluie ca brandurile europene stagneaza in timp ce brandurile chineze cresc.
In clasamentul actual figureaza doar 24 marci din Europa, o scadere fata de 2006, cand clasamentul cuprindea 35 de marci. in paralel, numarul marcilor din China a crescut la 14 clasate in Top 100, de la una singura in 2006. Aceste evolutii marcheaza o trecere de la vest la est; majoritatea marcilor care au fost inlocuite de catre marci chinezesti in Top 100 erau din Europa.
Intocmit de catre Millward Brown, agentia de consultanta de brand si marketing a WPP, topul BrandZ 100 al celor mai valoroase branduri la nivel global este singurul clasament din lume care utilizeaza opiniile cumparatorilor potentiali si curenti, alaturi de date financiare, pentru a calcula valoarea brandurilor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS