Nike, cel mai mare producator de articole sport, se duce-n jos. Soc in piata, actiunile s-au prabusit cu 13%
Prima scadere a profitului net din ultimii doi ani si jumatate a celor de la Nike vine din cauza cresterii cheltuielilor de marketing si cu forta de munca. Rezultatele au dezamagit piata si au provocat scaderea actiunilor companiei cu 13%.
Profitul net al Nike a scazut cu 7,6%, la 549 milioane dolari, in trimestrul martie-mai, al patrulea al anului fiscal 2011-2012, a anuntat compania, intr-un comunicat preluat de Bloomberg.
Este prima scadere a profitului inregistrata de companie din trimestrul septembrie-noiembrie 2009. Analistii anticipau un castig cu 17% mai ridicat fata de cifra raportat, care ar fi reprezentat o crestere in comparatie cu profitul din perioada corespunzatoare a anului trecut. Profitul Nike a depasit estimarile analistilor in 22 dintre ultimele 23 de trimestre fiscale incheiate.
Actiunile companiei au scazut joi seara la New York cu 13%, dupa ce ramasesera relativ stabile fata de inceputul anului.
Directorul general al Nike, Mark Parker, a introdus din luna ianuarie majorari de pret la majoritatea produselor, pentru a aduce veniturile in balans cu cheltuielile crescute. Marja de profit brut a companiei este in scadere de sase trimestre consecutive.
Vanzarile Nike in Europa sunt in scadere, din cauza recesiunii si masurilor de austeritate. Pietele europene genereaza 25% din veniturile companiei.
Veniturile din China au avansat cu 18%, la 667 milioane de dolari, insa compania avertizeaza ca are prea multe produse in stoc in regiune, astfel ca rata de crestere ar putea incetini. In trimestrul anterior, incasarile de pe piata chineza au crescut cu 25%, informeaza Mediafax.