McDonald’s a primit o oferta totala de 3 mld. dolari, pentru restaurantele din Hong Kong si China continentala
McDonald s
Lantul de restaurante de tip fast-food McDonald's a primit mai multe oferte pentru preluarea restaurantelor sale din Hong Kong si China continentala, intr-o tranzactie a carei valoare ar urma sa se ridice la aproximativ 3 miliarde de dolari, au declarat miercuri pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar, scrie Agerpres.
Acestea au adaugat ca gigantul american va oferi cumparatorilor un acord de franciza pe 20 de ani, dar a impus o serie de restrictii care au descurajat unele fonduri de investitii sa participe la procesul de vanzare.
Cu toate acestea, unele din aceste fonduri de investitii, precum Bain Capital, TPG Capital si Carlyle Group au ramas in cursa in ideea de a se asocia cu o serie de grupuri chineze.
Printre candidatii care se pregatesc sa faca o oferta, sau au inaintat deja una, inainte de termenul limita fixat pentru ziua de luni se numara Beijing Tourism Group, Sanpower, ChemChina, Beijing Capital Agribusiness Group si Green Tree Hospitality.
Anterior, Reuters a informat ca McDonald's a angajat banca americana Morgan Stanley sa se ocupe de vanzarea a aproximativ 2.800 din restaurantele sale din China, Hong Kong si Coreea de Sud. Potrivit surselor, vanzarea restaurantelor din Coreea de Sud se va derula separat si nu se stie daca partile mentionate si-au manifestat interesul si pentru activele din Coreea de Sud.
Restaurantele McDonald's din China si Hong Kong au realizat un profit operational de aproximativ 200 milioane de dolari si ar putea fi vandute pentru o suma de 15-16 ori mai mare decat rezultatul operational, adica aproximativ 3 miliarde de dolari, a declarat una din surse.
"Am facut progrese si cautam parteneri strategici pe termen lung cu relevanta locala si expertiza complementara la care se se adauge o cunoastere solida a brandului McDonald's. Deoarece nu s-a luat inca o decizie, ar fi prematur sa facem alte speculatii", a declarat un purtator de cuvant de la McDonald's.
Potrivit datelor din industria restaurantelor, McDonald's este al doilea mare lant de restaurante de tip fast-food din China dupa YUM Brands, care opereaza lanturile KFC si Pizza Hut. Insa ambele firme se confrunta cu o presiune crescuta din partea rivalilor mai ieftini.
In Romania, McDonald's este lider al pietei restaurantelor, cu 67 de restaurante in 21 de orase. Pana in prezent, McDonald's a investit peste 700 de milioane de lei in Romania, are 4.000 de angajati si primeste zilnic peste 180.000 clienti.
Mai multe despre:
#McDonald's#restaurante
Pe acelasi subiect: