Lumea fara Kodak, KFC sau Saab. Branduri celebre care ar putea sa dispara in 2012
Desi de-a lungul anilor au reusit sa-si consolideze pozitia pe piata si sa devina nume celebre in industriile in care isi desfasoara activitatea, brandurile cele mai cunoscute din lume par sa nu mai poata rezista sub povara crizei economice mondiale. Companii precum Kodak sau Saab ar putea falimenta si cauta disperate solutii de supravietuire.
Inainte cu doua zile ca producatorul de aparate de fotografiat Kodak sa anunte ca intra sub protectia legii falimentului, James R. Gregory, presedintele companiei de cercetare de piata CoreBrand “prezicea” ca acest brand va disparea in 2012, scrie Business Insider.
CoreBrand face anual o analiza telefonica in randul liderilor de business din lume, pe care ii chestioneaza cu privire la evolutia a 800 de companii din 49 de industrii.
Kodak avea probleme financiare de mai multi ani si, desi dupa inventarea camerei digitale, in1975, a devenit un brand foarte cunoscut, in ultima perioada i-a fost din ce in ce mai dificil sa gaseasca bani pentru a rezista intr-o piata plina de provocari.
Potrivit analizei realizate de CoreBrand, Sears si Saab sunt alte nume care ar putea sa dispara in 2012, alaturi de Yum! Brands, care detine lanturile de restaurante KFC si Pizza Hut, si compania de asigurari Aon.
Kodak
Falimentul nu inseamna neaparat ca numele de Kodak va disparea. Compania ar putea fi cumparata sau restructurata, dar faptul ca intra in faliment nu este un lucru bun cu siguranta.
“Kodak este un nume mare, dar in acest moment nu se stie foarte bine care sunt intentiile companiei legate de viitor. Nu stim ce mai face Kodak in acest moment, in conditiile in care nu se mai ocupa de developarea filmelor si printarea fotografiilor”, spune Gregory.
Sears
Desi presedintele companiei, Eddie Lampert, da asigurari ca afacerile merg bine, Sears Holding Corp. si-a restrans puternic activitatea in 2011, inchizand o parte din magazinele Sears si Kmart.
“Compania s-a bucurat in ultimii ani de o popularitatea extraordinara, dar nu poti sa traiesti doar din popularitate. Trebuie sa ai si o strategie puternica pentru viitor, pe care Sears se pare ca nu o are”, cometeaza Gregory.
Saab
Compania nu a mai produs masini din aprilie, iar in decembrie un tribunal din Suedia a declarat-o falimentara.
“Saab este un brand puternic, asa cum este si Kodak, dar o companiei nu poate supravietui doar de pe urma notorietatii”, explica presedintele CoreBrand.
Aon
Aparitia asiguratorului Aon pe aceasta lista ar putea fi o surpriza, in conditiile in care compania a incheiat un contract de sponsorizare foarte scump cu Manchester United.
Numele companiei de asigurari este mult mai bine cunoscut acum decat in anii anteriori, dar campania de marketing pare sa nu ajute foarte mult, in conditiile in care Aon are grave probleme financiare.
Yum! Brands
Compania detine lanturile de restaurante KFC, Taco Bell si Pizza Hut si, desi aparent afacerile merg bine in ansamblu, brandul a pierdut din notoriteta in ultimii ani. Presedintele CoreBrand spune ca, daca oficialii companiei nu fac nimic in acest sens, cele trei branduri ar putea fi date uitarii in viitorul apropiat.
Pe acelasi subiect: