Industria de lux prospera. Pe ceasul "premium" Swatch, timpul arata doar profit dupa profit
Grupul Swatch a anuntat pentru anul trecut un profit cu 26% mai mare fata de 2011, desi recesiunea economica i-a afectat deja pe unii dintre competitorii sai directi.
Cel mai mare mare producator de ceasuri la nivel mondial spune ca succesul se datoreaza vanzarilor de ceasuri din divizia "premium".
Reprezentii companiei sunt optimisti si in ceea ce priveste trendurile viitoare, dupa ce in 2012 firma s-a bucurat de o crestere a vanzarilor cu 14%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, relateaza Wall Street Journal.
Compania, cu sediul in Elvetia, mai are in portofoliu brandurile Omega, Longines si Tissot.
La jumatatea lunii ianuarie, Bloomberg nota ca Swatch preia pentru 1 miliard de dolari divizia de bijuterii a companiei Harry Winston, imortalizata de Marilyn Monroe in cantecul "Diamonds are a Girl's Best Friend" din celebrul film "Gentlemen Prefer Blondes". Insa fara operatiunile extractive de diamante ale Harry Winston Diamond.
Este prima mare preluare facuta de Swatch in ultimii ani, care va ajuta compania elvetiana sa concureze mai eficient brandul Cartier.
"Swatch a dus intotdeauna lipsa unui brand de ceasuri-bijuterii, iar Harry Winston se incadreaza in mod sigur in aceasta categorie", a declarat Rene Weber, analist la Bank Vontobel in Zurich. La momentul anuntului, actiunile Swatch au crescut cu pana la 4,8%, la 516 franci elvetieni pe unitate.