Gigant low-cost din Europa vrea să cumpere activele touroperatorului Thomas Cook, intrat în faliment
Thomas Cook
Easyjet este interesată de unele active ale touroperatorului britanic Thomas Cook, a afirmat directorul general al operatorului aerian low-cost, Johan Lundgren, într-un interviu pentru Die Welt.
"Desigur, ca toate companiile aeriene şi touroperatorii, ne uităm la ce ar putea fi de interes pentru noi de la reţeaua Thomas Cook. Dar încă nu am luat o decizie", a declarat Lundgren, potrivit Agerpres.
Acesta a dat asigurări că nu este interesat să achiziţioneze compania aeriană Condor - subsidiara touroperatorului britanic Thomas Cook.
Separat, şeful Easyjet a apreciat că eforturile Germaniei de a reduce emisiile de CO2 prin noi taxe aplicate industriei aeriene îi vor penaliza pe acei operatori aerieni care folosesc flote vechi şi transportă mai puţini pasageri.
"Un impozit fix nu oferă niciun fel de stimulent pentru a zbura mai eficient", a afirmat Lundgren, explicând că unele companii aeriene au un grad de ocupare a locurilor de 70-80%, în timp ce la Easyjet procentul este de aproximativ 92%.
O taxă pe kerosen, principalul combustibil folosit de industria aeriană, ar putea fi un pas înainte, a apreciat şeful Easyjet, "deoarece ar promova folosirea eficientă a flotei".
Guvernul german a ajuns la un acord luna trecută privind un pachet de măsuri în valoare de 54 de miliarde de euro pentru a ajuta ţara să îşi îndeplinească obiectivele de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Măsurile includ interdicţia de a folosi instalaţii de încălzire pe bază de păcură în clădiri începând din 2026 şi creşterea taxelor pentru emiţătorii de dioxid de carbon. Se estimează, de asemenea, că preţurile la combustibil vor creşte.
Operatorul britanic Thomas Cook, cea mai veche firmă de turism din lume, a anunţat luni intrarea în faliment după ce a eşuat în cursul weekendului trecut să găsească fondurile necesare pentru supravieţuire şi va intra în "lichidare imediată".
Thomas Cook realiza o cifră de afaceri de aproximativ 10 miliarde de lire sterline (11,32 miliarde euro) pe an. De mai mulţi ani, însă, compania era afectată de o concurenţă acerbă între tour operatori şi un mediu economic incert în Marea Britanie, în contextul Brexitului şi al deprecierii lirei. Grupul Thomas Cook are o povară a datoriilor de 1,7 miliarde de lire sterline şi întâlnirea cu creditorii era decisivă pentru o companie care are 19 milioane de clienţi pe an în 16 ţări.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS