Formula 1 se muta pe mare. Cum fenteaza navigatorii accidentele cu tehnica "furata" de la piloti
In timpul Grand Prix-ului de la Valencia, de pe 26 iunie, Lewis Hamilton a descoperit ca anvelopele sale se supraincalzesc. Inginerii au intrat in scena si, datorita unui sistem de monitorizare, acestia au avut sub observatie, pe timpul intregii curse, masinile aflate in competitie si primeau informatii despre starea motorului, a suspensiei sau despre starea pilotilor. Pe baza acestor date, echipa de stategi i-a putut sfatui pe Hamilton si pe competitorii lui cum sa-si imbunatateasca tactica si cum sa evite problemele tehnice, scrie The Economist.
Sistemul, datorita caruia ierarhiile pot fi rasurnate intr-o fractiune de secunda, si care a fost dezvoltat la inceput in domeniul curselor de masini, este acum aplicat si intr-un alt domeniu, in care secundele sunt la fel de importante – navigatia.
Deschizatorul de drumuri este Cosworth, compania britanica cea mai cunoscuta care produce motoare pentru masini de curse, dar care doteaza echipele concurente si cu echipamnet de date si de analiza.
Iar echipementele pe care le produc pentru vase sunt cam la fel cu cele pe care le fac pentru cursele de Formula 1.
Dar, in loc sa masoare fiabilitatea masinii si suspensia, acestea verifica viteza vantului, virajele, unghiul de inclinare si alti factori care influenteaza performanta iahturilor sau a salupelor.
Sistemul foloseste o serie de senzori care transmit informatiile fie in cabina echipajului, fie echipei de support de pe uscat. Pe baza acestor date, competitorii stiu cat mai au pana ajung la urmatoarea geamandura, cand trebuie sa incetineasca sau cand sa ia viraje.
In unele competitii sportive, inclusiv Jocurile Olimpice, asemenea echipamente nu sunt permise, dar tehnologia este valoroasa in timpul trainingurilor. Un sistem mai putin performant a fost inventat chiar si pentru surferi.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS