Iata o lista a celor mai cunoscute companii din online, care au milioane de utilizatori fideli, dar care inca nu stiu cum sa scoata bani de pe urma lor:  

Twitter

Evaluare curenta: aproape 11 miliarde de dolari

Twitter nu a facut inca profit de la lansare, desi veniturile sale s-au dublat, ajungand la peste 420 milioane de dolari in primele noua luni din 2013, conform revistei Time. Potrivit estimarilor, compania ar trebui sa genereze venituri de un miliard de dolari in 2014, ceea ce i-a facut pe multi analisti sa spuna ca oferta publica initiala pentru ea este prea mica. Viitorul Twitter depinde in acest moment de capacitatea de a-si mari baza de utilizatori, care creste intr-un ritm mai lent decat in trecut.  

Pinterest

Evaluare curenta: 3,8 miliarde de dolari

Firma a avut parte de doua runde de finantare foarte importante in 2013 si devine rapid  una dintre cele mai valoroase companii private de tehnologie. Dar, desi este pe piata de trei ani deja, site-ul de social media a introdus postarile promovate numai pentru un anumit segment de utilizatori. Investitorii sunt insa interesati de Pinterest, pentru ca reteaua atrage femei tinere cu venituri mari, o parte importanta pentru publicitari din punct de vedere demografic.  

Instagram

Evaluare: A fost achizitionata de Facebook in 2012, pentru un pret initial de un miliard de dolari

Instagram a tinut primavara trecuta prima pagina a ziarelor, cand Facebook a acceptat sa o cumpere pentru un miliard de dolari, desi reteaua nu avea mai mult de un an si jumatate vechime si nu genera niciun venit. Achizitia finala s-a incheiat insa la pretul de 715 milioane de dolari, din cauza scaderii valorice a actiunilor Facebook din acea perioada. Astazi, Instagram se afla in aceeasi postura, in ceea ce priveste veniturile. Compania a inceput sa introduca posturi promovate de doar cateva zile, dar, avand in vedere ca are o baza de 150 de milioane de useri activi, ar putea deveni cat de curand o sursa importanta de profit pentru Facebook.  

Tumblr

Evaluare: A fost cumparat de catre Yahoo! in mai 2013, pentru 1,1 miliarde de dolari

Populara platforma de blogging are peste 300 de milioane de vizitatori unici in fiecare luna, dar inainte sa fie cumparata de Yahoo!, toate acele vizite nu aduceau niciun ban profit companiei. Tumblr genera venituri de 13 milioane de dolari, dar avea costuri operationale de 25 de milioane, potrivit Forbes. Documentele financiare aratau ca platforma avea doar 16,6 milioane de dolari in banca, la momentul in care a fost preluata de Yahoo!. Analistii spun insa ca motorul de cautare nu a facut oricum achizitia de dragul banilor, ci mai mult ca sa isi tina aproape utilizatorii tineri, atrasi de acest gen de serviciu.