Cea mai mare vanzare de obligatiuni in euro de catre o companie fost efectuata de grupul elvetian Roche in 2009, valoarea acestei tranzactii fiind de 11,25 miliarde de euro.

Coca-Cola profita in acest mod de costurile de imprumut care au coborat la minime record in Europa in ultimele luni, pe fondul politicilor de relaxare cantitativa promovate de Banca Centrala Europeana (BCE).

In prezent, investitorii cer un randament de 0,89% pentru detinerile de obligatiunile in euro evaluate ca recomandate pentru investitii, potrivit datelor Bank of America. Prin comparatie, randamentele ating nivelul de 3% pentru obligatoiunile denominate in dolari.

Obligatiunile emise de Coca-Cola au o maturitate cuprinsa intre 2 si 20 de ani.

Cel mai mare producator de bauturi carbogazoase din lume a aratat ca va folosi veniturile din vanzarea de obligatiuni pentru a plati o parte din datoria deja existenta, precum si pentru a acoperi cheltuielile de capital sau a rascumpara actiuni.

Incluzand emisiunea de obligatiuni a Coca-Cola, valoarea totala a vanzarilor de obligatiuni de catre firmele americane in acest an a crescut la 28 de miliarde de dolari de la 13 miliarde de dolari in intervalul corespunzator din 2014, potrivit The Wall Street Journal.