Unitatea de masura luata in considerare de Coca-Cola, naveta, reprezinta 5,678 de litri sau 24 de doze de bautura racoritoare.

"Evolutia vanzarilor in Romania, ca volum, s-a mentinut pe trend negativ si a inregistrat un declin de peste 5% in trimestrul al patrulea. In consecinta, la nivelul intregului an, volumele vandute au scazut cu circa 5%", se arata intr-un raport al grupului Coca-Cola HBC, citat de Mediafax.

Acesta este al doilea an consecutiv in care vanzarile Coca-Cola HBC scad in Romania, dupa ce, in 2013, volumele vandute au coborat cu 9%.

"Intr-un mediu foarte competitiv, volumul de bauturi carbogazoase vandute in 2014 a scazut cu 7%, intrucat avansul Sprite si Coca-Cola Zero nu a compensat in totalitate evolutia negativa a brandului Coca-Cola. Vanzarile de sucuri naturale au crescut, datorita avansului Cappy Pulpy", se arata in raport.

La nivel global, grupul volumul vanzarilor Coca-Cola HBC au scazut cu 2,8% anul trecut, la 2 miliarde de navete de la 2,06 miliarde de navete in 2013.

Veniturile net din vanzari s-au redus cu 5,3% in 2014, la 6,51 miliarde de euro de la 6,84 miliarde de euro in anul precedent. Excluand impactul cursului valutar, venitul pe naveta a crescut cu 2,5%, potrivit datelor companiei.

Profitul dupa taxe, atribuibil actionarilor, a crescut de la 221,2 milioane de euro in 2013 la 294,8 milioane de euro anul trecut.

Coca-Cola HBC este al doilea mare imbuteliator al grupului american Coca-Cola dupa volumul vanzarilor. Compania are afaceri in 28 de tari din Europa, Asia si Africa.

In Romania, Coca-Cola HBC detine trei fabrici, la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei, precum si o retea de 14 centre de distributie.