Berea la PET s-a nascut in Romania
Vanzarile de bere din Romania au scazut cu 3,5% anul trecut, fata de 2009, atingand un volum de 17 milioane hectolitri, pe fondul contextului economic instabil, potrivit Asociatiei Berarii Romaniei.
In ultimii doi ani, piata berii a inregistrat o contractie de 16% fata de 2008, an in care volumul vanzarilor de bere a atins o cota maxima de 20,2 milioane hectolitri, potrivit Mediafax.
Preferintele consumatorilor in ceea ce priveste ambalajul au ramas aceleasi, pet-ul detinand o pondere de 49,3%, sticla 31,7%, doza 7%, iar draftul 3%.
"Berea la PET s-a nascut in Romania"
"Berea la PET s-a nascut in Romania. Romania a fost leaganul acestui tip de produs, care s-a extins apoi in Bulgaria, Cehia, Ucraina si Rusia", a spus Jan Derck van Karnebeek, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.
El a explicat ca romanilor le place sa imparta bautura, pe cand in tara din care provine el (Olanda - n.r.) fiecare bautor sta la masa avand la masa propria bere.
Cehia se afla pe primul loc in topul bautorilor de bere, cu un consum de 159 litri pe cap de locuitor in 2009, an in care in Romania consumul mediu era la aproape jumatate, respectiv 81 litri pe cap de locuitor.
Citeste si: Blonda sau bruna? Care sunt cele mai populare beri din lume
Cum fac economie romanii: renunta la deodorante si la pasta de dinti
Cheltuielile pentru bunuri de larg consum au scazut anul trecut cu 5%, in lei, fata de 2009, iar produsele de ingrijire personala, sampoanele si pasta de dinti, precum si bauturile au fost cele mai afectate, potrivit unui studiu GfK.
Cel mai mult au fost reduse cheltuielile cu produsele de ingrijire personala, in moneda nationala scaderea fiind de aproape 11%. Printre categoriile cu cele mai drastice reduceri in volum se numara deodorantele (-19%), samponul (-14%), dar si pasta de dinti si sapunul de toaleta (-12% fiecare).
Segmentul bauturilor a urmat de asemenea un trend descendent in 2010, de 6%, cu o contractie mai puternica in a doua jumatate a anului comparativ cu perioada similara a anului precedent (9% fata de 3% in primele sase luni).
Printre categoriile care au inregistrat scaderi in volum mai accentuate la nivelul intregului an se numara sucurile naturale, carbogazoase si berea.
Cine sunt berarii Romaniei?
Din Asociatia Berarii Romaniei fac parte companiile Bergenbier, Heineken Romania, Romaqua Goup, United Romanian Beweries si Ursus Beweries, care au derulat anul trecut investitii de 51 milioane de euro.
De asemenea, contributia acestora la bugetul de stat, prin diferite taxe, a atins pragul de 270 milioane euro, in crestere cu sapte milioane euro comparativ cu 2009.
In plus, au fost chiar producatori care si-au mai inchis din unitatile de productie. De exemplu, Ursus a inchis fabrica din Cluj si a dat afara 150 de oameni.