Ce rol joaca tricourile sportivilor in promovarea companiilor
echipament sportiv Steaua
Companiile ofera anual zeci de milioane de euro cluburilor sportive pentru ca echipei sa i se alature sigla sponsorului. Cat se castiga insa in mintea publicului prin asocierea imaginii firmei cu lumea sportului?
Oficialii japonezi ai Epson au vizitat recent Malaiezia si au remarcat ca vanzarile de imprimante s-au triplat, dupa o campanie a clubului de fotbal Manchester United in regiune. Hiromi Taba, presedintele Epson Europe, vorbea despre asocierea numelui Epson cu cea a clubului britanic, la jumatate de an de la semnarea contractului de sponsorizare - "o schimbare e deja sesizabila", scrie Business Magazin.
De fapt, asocierea numelui unei companii de o competitie sportiva sau de o echipa a prins contur de multa vreme, insa daca marile cluburi de fotbal ajung sa sporeasca vanzarile sponsorilor chiar de cateva ori in toate colturile lumii, situatia din Romania nu e chiar identica.
Grupul de firme Niro sustine sportul inca din 1994, fie ca vorbim de canotaj, handbal, volei, popice sau ciclism. Sporturi mai putin vizibile, unde oamenii care activeaza sunt mai putin pretentiosi, dupa cum explica Ion Badea, directorul de relatii publice al Niro Investment Group si presedintele Federatiei Romane de Ciclism: "Cand avem intalniri sau semnam contracte, multi dintre parteneri ne spun: <A, voi sunteti sponsorii de la handbal. Va stim>, dovada ca reflectarea imaginii companiei prin intermediul sportului este una de succes". Circa 200.000 de euro pleaca anual din conturile Niro Investment Group catre competitii, cea mai mare parte a banilor indreptandu-se catre Federatia Romana de Handbal.
Intrebat de ce nu se orienteaza si spre un domeniu cu impact mai mare asupra publicului, fotbalul, Badea spune ca oamenii din sportul-rege au "destui" bani, adaugand ca nu s-a pus pana acum problema sponsorizarii in consiliul de administratie al companiei.
Citeste mai mult pe www.businessmagazin.ro
Pe acelasi subiect: