Cat costa cel mai scump accesoriu de business. Lucruri fascinante despre apetitul schimbator pentru ceasurile de lux FOTO
Ceasurile de lux nu reprezinta simple accesorii, ci adevarate piese de arta construite in sute de ani de tehnologie. Preferintele consumatorilor pentru ceasuri se schimba insa odata cu evolutia modei si a stiintei. Compania de cercetare Digital Luxury Group a realizat recent o analiza a industriei ceasurilor de lux, noteaza Business Insider.
Analiza a fost intocmita pe un esantion de circa un miliard de consumatori. Raportul arata ca, anul trecut, cererea pe segmentul de lux a fost, pentru prima oara, mai mare in China (24,89%) decat in Statele Unite ale Americii (21,23%).
La polul opus, cea mai mica cerere s-a inregistrat in Qatar (0,08%), urmata de Arabia Saudita, de 0,12 procente.
Chinezii prefera marcile elvetiene
In China, mai mult de jumatate din cererea pentru ceasurile de lux soseste de pe pietele oraselor de coasta precum Beijing sau Shanghai.
Brandurile precum Patek Philippe sau Vacheron Constantin sunt populare printre clientii traditionali din Beijing, in timp ce IWC atrage consumatorii urbani tineri si moderni. Totodata, IWC, Patek Philippe si Zenith sunt si cele mai cunoscute marci la nivel mondial, cumuland 50% din piata globala a ceasurilor de lux, potrivit Business Insider.
Marcile Breguet, Frank Muller si Blancpain tind sa isi piarda cota de piata in favoarea unor nume precum LeCoultre, Vacheron Constantin sau Piguet.
Patek Philippe si titlurile grupului Richemont sunt la mare cautare in Asia, in timp ce consumatorii europeni prefera Lange&Sohne, R. Mille, Zenith sau Jaquet Droz.
Singapore, piata premium a accesorilor de lux. Cel mai scump ceas ajunge la 1,5 milioane de dolari
Piata “premium”, cu consumatori informati si fideli, este Singapore, care inregistreaza o cerere pentru ceasurile de lux de 17,5%.
In Statele Unite, Anglia si Italia cea mai populara marca este Piguet, care a depasit Jaeger-LeCoultre gratie modelului Royal Oak.
Datele raportului Digital Luxury Group mai arata ca 17% dintre cautarile de ceasuri pe internet sunt accesate de pe telefoanele mobile. In Japonia, nivelul este de 50%.
Un alt aspect scos la iveala de raport este ca, aproximativ 500.000 de consumatori sunt conectati pe Facebook la brandurile lor favorite. Marca IWC pare sa domine reteaua sociala, avand aproape 220.000 de fani declarati.
In ceea ce priveste preturile exclusivistelor modele de ceasuri, cel mai scump este un Patek Philippe Sky Moon Tourbillon 5002 P. Acesta valoreaza nici mai mult nici mai putin de 1,5 milioane de dolari.
Citeste si:
Secretomanie maxima si mare atentie la detalii. 6 lectii de management de invatat de la Apple