In ultimii sase ani, Tnuva a investit aproximativ 60 milioane de euro in Romania, iar retragerea de pe piata este una dintre primele chestiuni de care se va ocupa noul presedinte al companiei, Slomo Rodev.

Operatiunile de lactate din Romania ale grupului cauzeaza "pierderi masive", cu vanzari de numai 20 de milioane de euro pe an, fata de obiectivul stabilit in 2005 de grup, de a atinge afaceri de 50 milioane euro pe an in termen de trei ani de la intrarea pe piata.

Romania a fost prima piata pe care Tnuva si-a extins operatiunile internationale. Tnuva Romania Dairies a luat nastere in 2005, impreuna cu o banca europeana de investitii si un partener privat, in urma unei investitii de 60 milioane de euro. Ideea era infiintarea unui sistem complet de la productia de lapte la distributie sub marcile Tnuva si Yoplait.

In martie, Tnuva a anuntat ca-si va inchide ferma pe care o detine in Romania, reprezentantii producatorului de lactate precizand ca aceasta decizie a fost luata din considerente financiare.

In iulie 2008, Tnuva a cumparat participatia detinuta de cei doi parteneri la Tnuva Romania Dairies pentru 11,9 milioane de euro, devenind singurul proprietar. In acelasi an, insa, criza economica globala a lovit Romania, iar operatiunile Tnuva nu au putut concura cu produsele mai ieftine din import.

Globes mentioneaza ca reprezentantii companiei nu au facut niciun comentariu referitor la aceste informatii.

Citeste si:

Praktiker isi pregateste iesirea. Retailerul se retrage din Albania, inchide 15% din magazinele din Germania si evalueaza activitatile internationale