Barometru: Afacerile IMM-urilor din România s-au diminuat cu aproape 20% în aprilie. Care au fost cele mai afectate domenii
Finante, afaceri, antreprenoriat, planificare financiara
Cifra de afaceri a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (IMM) din România a scăzut cu aproape 20% în aprilie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv cu mai mult de un sfert faţă de martie 2020, conform rezultatelor Barometrului SmartBill.
Statistica, disponibilă permanent pe platforma https://smartbill.ro/barometru este rezultatul unei analize efectuată pe un eşantion compus din peste 20.000 de afaceri cu abonament SmartBill activ şi cu istoric din ianuarie 2019 şi până în prezent.
Potrivit cifrelor centralizate în Barometru, ponderea sectoarelor cele mai afectate de către pandemie în acest eşantion este destul de mică, un aspect important de luat în calcul pentru raportarea la întreaga economie.
Astfel, cifra de afaceri scade semnificativ în ianuarie, un recul al perioadei de Sărbători, dar revine pe creştere puternică în februarie şi martie, urmând o perioadă de relativă plafonare până în toamnă, când reîncepe creşterea. Acest trend se păstrează aproape identic şi în 2017 şi 2018, ani ce nu sunt ilustraţi în pagina barometrului.
La nivel geografic, cel mai mare impact al crizei este observat în zonele Vest, Nord-Vest, Sud-Vest şi Nord-Est, cu peste 30% scădere în aprilie faţă de martie. Totodată, un impact ceva mai mic a fost resimţit în Bucureşti-Ilfov, cu o diminuare de doar 21%, la nivel comparativ, respectiv de 13%, anual.
În ceea ce priveşte sectoarele, cele mai afectate sunt cele ale organizării de spectacole şi evenimente (-58% în aprilie vs martie 2020, respectiv de -73% de la an la an), hoteluri şi restaurante (-40% lună la lună; -59% de la an la an) şi imobiliare (-40%, respectiv -34%).
La nivel general, Barometrul SmartBill arată că afacerile IMM-urilor au scăzut, în aprilie, cu 25,7% faţă de luna martie din acest an, respectiv cu 19,2% faţă de aceeaşi lună din 2019.
SmartBill menţionează că va realiza, începând de la jumătatea lunii mai, o actualizare zilnică a datelor, astfel încât evoluţia indicatorilor va putea fi urmărită în timp real din acel moment.
Dezvoltat în anul 2007 de către antreprenorii Radu Hasan, Ioana Hasan şi Mircea Căpăţînă, SmartBill este în prezent cel mai utilizat şi cel mai apreciat program de gestiune şi facturare de pe piaţa din România, cu peste 65.000 de clienţi.
SmartBill se adresează unei plaje mari de afaceri, de la PFA-uri, companii mici si mijlocii, şi până la multinaţionale, din toate domeniile de business. Prin intermediul SmartBill se emit lunar peste două milioane de facturi şi se facturează peste opt miliarde de euro, anual.
În 2016, compania a beneficiat de o investiţie de un milion de euro din partea fondurilor de investiţii Catalyst România şi Gecad Ventures, care au preluat printr-o operaţiune de majorare de capital peste 30% din părţile sociale. Trei ani mai târziu, grupul norvegian Visma a preluat jumătate din companie, dar fondatorii păstrează controlul. Compania a înregistrat o cifră de afaceri de peste 15 milioane de lei, în ultimul an.
Pe acelasi subiect: