Banca Transilvania a incheiat anul 2016 cu un profit de 1,23 mld. lei, devenind a doua cea mai mare banca din Romania. Ciorcila: "Suntem interesati de eventuale achizitii"
Banca Transilvania
Banca Transilvania a incheiat anul 2016 cu un profit net in valoare de 1,23 miliarde lei, in timp ce la nivelul Grupului Financiar BT rezultatul net a fost de 1,28 miliarde lei, potrivit datelor preliminare transmise miercuri Bursei de Valori Bucuresti.
Veniturile operationale ale Bancii Transilvania au ajuns la 2,82 miliarde de lei, iar la nivelul Grupului Financiar Banca Transilvania, veniturile operationale s-au cifrat la 2,987 miliarde de lei.
Creditele nete insumeaza 27,2 miliarde lei in conditiile in care, anul trecut, banca a acordat aproape 175.000 de credite noi pentru retail, IMM si corporate.
Creditele neperformante, cu restante mai mari de 90 de zile, reprezinta 4,62% din totalul portofoliului de credite al BT, fata de 9,75%, la sfarsitul anului 2015. Potrivit comunicatului BT, acoperirea creditelor neperformante cu provizioane aferente si garantii ipotecare este in continuare la un nivel confortabil, de 117,47%, in conformitate cu apetitul de risc al bancii.
Resursele atrase de la clienti se cifreaza la 41,9 miliarde lei. BT a inregistrat, la 31 decembrie 2016, cheltuieli nete cu ajustari de depreciere si provizioane de 654,2 milioane lei (incluzand impactul scoaterii in afara bilantului a 1,99 miliarde de lei).
In perioada ianuarie - decembrie 2016, la nivel brut, inainte de inregistrarea scoaterilor in afara bilantului, creditele BT au crescut cu 10,3%, balansat pe toate liniile de afaceri, iar raportul credite/depozite este de 70% la sfarsitul anului 2016.
Activele bancii de 51,8 miliarde lei in conditiile in care activele grupului totalizeaza 51,95 miliarde de lei. Solvabilitatea BT, luand in considerare profitul pe anul 2016, este de 18,52% (fara profit este de 15,69%).
Banca Transilvania are, la 31 decembrie 2016, un portofoliu de 2,82 milioane carduri, care a generat tranzactii cu aproape 25% mai mari fata de perioada similara a anului precedent. Cota de piata a bancii privind volumul tranzactiilor cu carduri este de aproape 20%.
Peste 800.000 de clienti folosesc internet banking de la BT, iar aproape 250.000 de clienti folosesc mobile banking.
Banca Transilvania a acordat aproape 18 milioane de lei in 2016 pentru programe de implicare si responsabilitate sociala din domenii precum educatie financiara si antreprenoriala, voluntariat, sport, cultura si cauze sociale.
"Cred ca procesul de consolidare a pietei va continua si suntem deschisi si interesati de eventuale achizitii, dar orice decizie de acest tip va fi rationala, va trebui sa faca sens pentru noi, respectiv sa fie complementara si sa adauge valoare", a precizat, in comunicat, Horia Ciorcila, presedintele Consiliului de Administratie al BT.
Potrivit documentului citat, situatiile financiare la 31 decembrie 2016 nu sunt auditate sau revizuite.
Pe acelasi subiect: