Antreprenoriatul, cheia ca tinerii fara job sa nu devina o generatie pierduta. 5 strategii care ar ajuta mediul de afaceri
La nivel mondial, 13% dintre tineri, adica 75 de milioane de persoane, sunt someri, iar multi sunt angajati sub nivelul lor de pregatire, arata datele Organizatiei Mondiale a Muncii. Somajul in randurile tinerilor afecteaza cele mai mari economii ale lumii si, in egala masura, Romania. Mai mult decat atat, se asteapta ca rata somajului in randul tinerilor sa creasca in urmatorii cinci ani, arata un studiu Ernst & Young.
Solutii care sa dea rezultate peste noapte nu exista, dar marea speranta sta in antreprenori, noteaza Earnst & Young. Potrivit raportului „EIM Do SMEs create more and better jobs”, angajatii IMM-urilor reprezinta, in medie, doua treimi din numarul de angajati din tarile G20. Aceste firme creeaza locuri de munca la o rata dubla comparativ cu companiile foarte mari si sunt dispuse sa angajeze persoane aflate in somaj.
Pe langa sustinerea antreprenorilor ca motor generator de locuri de munca, cu cat mai multi tineri vor deveni antreprenori, cu atat va fi mai mica rata de somaj in randul tinerilor. Avand in vedere cele doua parghii ce trebuie activate pentru scaderea somajului, ambele bazate pe antreprenori, furnizarea celor mai potrivite instrumente si al celui mai adecvat ajutor antreprenorilor este critica pentru a nu sacrifica noua generatie de tineri.
Compania de consultanta Ernst & Young a realizat un studiu, in care a chestionat 1.500 de antreprenori din tarile G20, dintre care 1.000 sub 40 de ani. Rezultatele cercetarii arata ca antreprenorii considera ca urmatoarele lucruri le-ar putea imbunatati activitatea profesionala, precum si mediul de afaceri.
1. Crearea si dezvoltarea mai multor alternative de finantare pentru antreprenori;
2. Cresterea eforturilor de mentorat si a sprijinului din partea antreprenorilor cu experienta;
3. O toleranta mai mare fata de esec din partea societatii;
4. Stimulente foarte clar targetate;
5. Reducerea birocratiei si a reglementarilor excesive.
Finantarea ramane cea mai importanta piedica pentru cei care vor sa isi deschida o afacere. 73% dintre antreprenorii care au raspuns chestionarului EY considera ca accesul la finantare ramane dificil in tara lor. Acest lucru este in mod special adevarat pentru companiile care vor sa propuna un nou produs sau serviciu. In acelasi timp, tinerii antreprenori simt nevoia unui ajutor mai semnificativ in accesarea de finantare prin metode non-traditionale, precum crowdfunding-ul. Studiul a aratat ca 49% dintre antreprenori considera ca imbunatatirea accesului la finantarea prin platforme inovatoare va avea cel mai mare impact asupra accelerarii initiativelor antreprenoriale in urmatorii ani.
Studiul evidentiaza faptul ca mentoratul este eficient in dezvoltarea afacerii. 88% dintre antreprenorii care au mentori oameni de afaceri experimentati supravietuiesc in business.
50% dintre tinerii antreprenori care au raspuns chestionarului EY considera ca guvernele ar trebui sa promoveze antreprenorii ca si creatori de locuri de munca si ca aceasta initiativa ar avea un impact mare in sustinerea antreprenoriatului in tarile G20 in urmatorii 3 ani.
Noua generatie de antreprenori asteapta mai mult ajutor din partea guvernului lor. Tinerii antreprenori raporteaza o nevoie urgenta de initiative sustinute de guvern in privinta finantarii si a educatiei. EY a identificat mai mult de 200 de initiative ale guvernelor G20 destinate sprijinirii IMM-urilor.
Aspectul reducerii birocratiei este un subiect la fel de des adus in discutie cand se analizeaza sprijinirea start-up-urilor si a IMM-urilor ca si problema finantarii. Tinerii antreprenori au nevoie pentru a reusi de un mediu mai simplu si prietenos din punctul de vedere al reglementarilor si al mediului fiscal. Mai mult de 53% dintre antreprenorii chestionati considera ca aceasta simplificare ar sustine in mod crucial eforturile lor antreprenoriale.
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii financiare la nivel global, cu 167.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 24,4 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2012. In Romania, EY a intrat in 1992.