"Driverele dezvoltarii companiei sunt laptele, iaurtul si branza proaspata, in care am investit si vom continua sa investim (...) Am decis sa investim intr-o noua linie de ambalare a iaurtului, complet automatizata, pentru ca am ajuns la un volum foarte mare. Totalul acestei investitii a fost de peste 2 milioane euro", a declarat directorul de marketing al companiei, Cristina Miclea. 

Totodata, compania a alocat peste un milion de euro intr-o linie de imbuteliere a laptelui la pet, urmand o tendinta care s-a manifestat in ultima vreme pe piata laptelui: cresterea vanzarilor de lapte la pet. Astfel, potrivit Albalact, in primele trei luni ale anului, vanzarile de lapte ambalat la sticle de plastic a ajuns la o cota de 15% din piata de profil, fata de 10% anul trecut. 

"Piata de lactate a crescut usor anul trecut in valoare, la 880 milioane euro, si a stagnat in volum. Este o piata grea, vorbim de o putere scazuta de cumparare, TVA mare... O scadere a TVA ar fi un mare propulsor pentru consum (...) Anul acesta va conta foarte mult structura pietei si investitiile care se vor face. Albalact a realizat investitii in lapte, iaurt si branza de vaci (...)", a aratat directorul comercial al companiei, Irina Mandoiu. 

Valoarea este insa mult mai mare avand in vedere ca doar 20% din laptele produs in Romania este industrializat. 

In ceea ce priveste preturile, Mandoiu a aratat ca pana in prezent nu s-au operat scumpiri, ultima crestere de pret fiind la finele anului trecut. 

Potrivit datelor companiei, Albalact ocupa primul loc pe segmentul laptelui pasteurizat si UHT cu brand-ul Zuzu, pe piata de unt si smantana cu marca De Albalact si locul doi pe segmentul de iaurt cu Zuzu si pe cel de branza proaspata de vaci cu Raraul.

Brandul Zuzu genereaza 37% din cifra de afaceri a companiei. 

In ceea ce priveste exportul, reprezentantii companiei spun ca Albalact nu exporta si nici nu are un plan in acest sens. 

Producatorul detine doua unitati de productie, una in localitatea Oiejdea din judetul Alba si una in Campulung Moldovenesc, fabrica Raraul. Acesta ocupa locul 3 in topul producatorilor de lactate din Romania, cu un portofoliul de peste 140 de produse sub sase brand-uri – Zuzu, Fruzu, Fulga, Raraul, De Albalact si Poiana Florilor. 

In 2013, producatorul a inregistrat o cifra de afaceri de 423 milioane lei (95,7 milioane euro), in crestere cu 23% comparativ anul anterior, si un profit net de 8,4 milioane lei (1,9 milioane euro), cu 15% mai mare.  Pentru anul in curs, Albalact are in plan depasirea pragului de 100 milioane euro. 

"Cresterea s-a mentinut la 10% in primele cinci luni, iar pe categoriile target am crescut cu 15% pe lapte, 33% pe iaurt si 5% la branza proaspata", a spus Mandoiu. 

Potrivit datelor companiei, 62% din cifra de afaceri a Albalact este realizata prin retailerii Kaufland, Carrefour, Metro Cash&Carry, Mega Image, Lidl, Real, Selgros Cash & Carry, Auchan, Profi si Rewe.  De asemenea, Albalact produce marci private pentru Penny Market (unt Boni), Carrefour (lapte semidegresat), Kaufland (lapte integral, semidegresat si UHT) si Lidl (branza de vaci Fagaras, iaurt de baut, lapte semidegresat, UHT, sana si smantana). 

Directorul comercial al companiei a aratat ca marcile private reprezinta sub 10% din cifra de afaceri a companiei. 

Cel mai mare actionar al companiei este omul de afaceri Raul Ciurtin, care detine indirect 42,53% din actiunile Albalact, prin doua firme inregistrate in Cipru, Crisware Holdings (26,86%) si Croniar Holdings Limited (15,67%). Compania are peste 800 de angajati.  In actionariat se mai regaseste fondul de investitii RC2, inregistrat tot in Cipru, cu 25,45% din actiunile Albalact.