Airbus isi alerteaza clientii in legatura cu posibile probleme tehnice la modelul militar A400M, dupa prabusirea unui avion in Spania
Airbus A400M
Grupul Airbus Defence and Space (Airbus DS) a transmis o nota de alerta cu privire la avionul de transport militar A400M, avertizandu-si clientii asupra unei eventuale probleme la sistemul de control electronic al motoarelor, transmite AFP, preluata de Agerpres.
Nota survine dupa ce un avion A400M s-a prabusit la 9 mai la Sevilla, in Spania, accident in care au murit patru persoane si doua au fost ranite grav.
Nota de alerta ''le cere exploatantilor sa efectueze controale specifice si regulate ale ECU (unitatea de control electronic - n.red.) la fiecare motor al avionului inainte de zbor si sa efectueze controale suplimentare inaintea unei eventuale inlocuiri de motor sau de ECU'', precizeaza Airbus DS. "Ea rezulta din analizele interne ale Airbus DS si face parte din activitatile permanente in materie de navigatie, independent de ancheta oficiala in curs", se mentioneaza in comunicat.
Potrivit unui expert, o disfunctiune a ECU ar putea insemna o pierdere de control al puterii motorului.
Airbus nu a putut insa stabili o legatura intre aceasta problema potentiala si accidentul de la Sevilla. Avionul efectua un zbor de incercare inainte de livrarea catre Turcia, prevazuta in luna iulie.
Ancheta in acest caz este desfasurata de autoritatile militare spaniole, prin Comisia de ancheta tehnica a accidentelor de aeronave militare (CITAAM), care isi va prezenta concluziile judecatorului de instructie.
In urma accidentului de la Sevilla, Germania, Marea Britanie, Turcia si Malaezia au suspendat zborurilor aparatelor A400M. In total, 174 astfel de avioane au fost comandate de opt state (Germania, Franta, Spania, Marea Britanie, Belgia, Luxemburg, Turcia si Malaezia), dar numai opt sunt in functiune in prezent.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS