Afacerile Lego au ajuns la 8,7 milioane euro, in cele patru magazine monobrand deschise in Romania
Lego. Foto: AFP/Mediafax
Lego Romania, reprezentanta producatorului danez de jucarii Lego, cu afaceri de 8,7 milioane euro pe piata locala anul trecut, a ajuns la o retea de patru magazine monobrand in Romania, dupa deschiderea simultana de vineri a unitatilor din AFI Cotroceni si AFI Ploiesti.
Primul magazin Lego a fost deschis in toamna anului trecut in Promenada Mall Bucuresti, iar al doilea in august anul acesta in Polus Center Cluj. Magazinele apartin firmei Daco Invest, partenerul Lego Romania.
Compania daneza si-a deschis reprezentanta din Romania in ultima parte a anului 2011, perioada in care, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor Publice, a avut o cifra de afaceri de 1,07 milioane lei si un castig net de 55.000 lei.
Pana la infiintarea propriei reprezentante, jucariile Lego au fost livrate pe piata locala prin intermediul unui distribuitor. Lego Romania are noua angajati.
Anul trecut, Lego Romania a inregistrat o crestere cu 43% a cifrei de afaceri, la 38,5 milioane lei (8,7 milioane euro), si un profit net de 734.600 (166.200 euro), cu 82% mai mare, conform datelor de la Ministerul Finantelor Publice. In 2012, primul an complet de activitate directa pe piata romaneasca, Lego Romania a avut o cifra de afaceri de circa 27 milioane lei (6 milioane euro) si un profit net de 403.000 lei (90.000 euro).
Compania isi vinde produsele si prin intermediul marilor retaileri si magazinelor specilizate offline si online.
Vanzarile de jucarii de constructie sunt estimate sa creasca cu o rata anuala constanta de 5%, in timp ce preturile sunt de asteptate sa scada considerabil, cu pana la 50%, potrivit estimarilor firmei de cercetare Euromonitor.
Cu Lego, care si-a deschis birou in Romania, popularitatea pentru jocuri si puzzle-uri a reinviat, iar trendul va continua pana in 2016, cand ar putea ajunge la vanzari de 51 milioane lei, mentioneaza Euromonitor.
Grupul Lego este unul dintre cei mai importanti producatori de jucarii din lume, cu afaceri de 3,4 miliarde euro anul trecut.
Pe acelasi subiect: