Adevaratul motiv pentru care Yahoo a platit 30 milioane de dolari pentru soft-ul unui programator de 17 ani
Nick D’Aloisio
In urma cu o luna, Yahoo cumpara un start-up pentru 30 milioane de dolari. Summly era un agregator de stiri dezvoltat de Nick D’Aloisio, un elev de 17 ani, caruia compania americana ii oferea la momentul respectiv un job la birourile sale din selectul cartier londonez Soho. Yahoo a inchis apoi aplicatia, iar surse citate de Business Insider declara ca D’Aloisio ramasese in afara proiectului.
Lui Nick i-a venit ideea sa creeze o asemenea aplicatie pentru smartphone-uri pe cand studia pentru examene. Se intampla in 2011 cand realiza ca, atatea click-uri pe diferite pagini pentru a-si lua informatiile de care avea nevoie, era ineficient si, totodata, o pierdere de vreme.
"Mi-am dat seama ca toate aceste informatii nu sunt corect dispuse. Atunci mi-a venit ideea unui algoritm care sa faca un rezumat, in mod automat, oricarui articol, indiferent de lungime, in numai trei paragrafe", spunea Nick D’Aloisio.
Toata aceasta afacere il transforma pe D’Aloisio intr-unul dintre cei mai tineri milionari din lume din domeniul tehnologiei. Multi au privit insa cu scepticism cumpararea software-ului de catre Yahoo, avand in vedere ca Summly nu avea multi utilizatori si nici nu aducea incasari, noteaza Business Insider.
Mai mult, Summly nici macar nu a fost creat de un geniu din IT, ci de compania britanica Somo, “cea mai mare agentie independenta pentru marketingul mobil din Marea Britanie”, scriu jurnalistii americani. Totodata, pe site-ul de prezentare a aplicatiei Summly scrie ca tehnologia folosita a fost dezvoltata de organizatia SRI International, aceeasi care a creat-o si pe Siri, cunoscuta asistenta virtuala cumparata apoi de gigantul Apple.
Si atunci, care adevaratul motiv pentru care Marissa Mayer, CEO-ul Yahoo, ar fi aprobat o achizitie costisitoare, care nu ii aducea practic niciun avantaj? Surse citate de Business Insider au declarat ca Summly este, de fapt, o mica parte dintr-un targ pe care Yahoo l-a facut cu cei de la SRI, targ ce presupunea un transfer de informatii, coduri si IP-uri. Practic, Summly a venit la pachet cu toate aceste lucruri, iar Yahoo nu a facut decat sa profite de pe urma publicitatii iscate.
O sursa apropiata discutiilor a declarat ca “tehnologia” va fi un pas urias pentru Yahoo, putand ajuta la crearea de news feeds personalizat pe platformele mobile. Marissa Mayer crede in succesul acestui sistem, in special datorita faptului ca telefoanele mobile au ecrane mai mici si prezentarea informatiei intr-un format cat mai compact ar putea fi un real folos.
Cu toate astea, sarcina de a implementa noua tehnologie nu va reveni nimanui din echipa Summly, nici macar directorului sau general de doar 17 ani. Nick D’Aloisio ar fi dezvoltat codul primar care sta la baza aplicatiei, insa lucrurile nu sunt foarte clare. Asadar, D’Aloisio ar putea fi vazut curand luptandu-se cu gigantii industriei, insa, pentru moment, implicarea lui in proiectele Yahoo este destul de limitata.
Pe acelasi subiect: