Actiunile Facebook, in crestere cu 20%, dupa ce compania a anuntat afaceri cu 50% mai mari, pe trimestrul al doilea
Facebook a anuntat miercuri profitul pentru cel de-al doilea trimestru al anului, depasind estimarile analistilor. Potrivit cotidianului britanic The Guardian, sumele imbucuratoare vin datorita publicitatii de pe device-urile mobile, pe care reteaua de socializare se bazeaza tot mai mult.
Vanzarile companiei au crescut si ele considerabil, cu 53% fata de trimestrul precedent, ajungand la 1,81 miliarde de dolari. Analistii se asteptau la doar 1,62 miliarde de dolari.
Daca de la listarea sa la bursa, in mai 2012, actiunile firmei au inregistrat rezultate mediocre, cifrele anuntate ieri au facut ca pretul pe actiune sa urce cu 20%, pana la 31,81 dolari, in orele imediat urmatoare declaratiilor.
Rezultatele celui de-al doilea trimestru arata ca reteaua de socializare primeste tot mai multi bani de pe urma publicitatii pe dispozitivele mobile. Cifra totala survenita din publicitate reprezinta acum 41% din incasarile generale, fata de 30% cat era in primul trimestru, ceea ce inseamna vanzari de 656 milioane de dolari.
“Am inregistrat un progres favorabil in extinderea comunitatii noastre, punand accentul pe implicare, dar aducand si rezultate financiare bune, mai ales pe partea de mobile. Munca pe care am depus-o ca sa aducem cea mai buna experienta Facebook pe mobil isi arata roadele si asterne o fundatie solida pentru viitor”, a declarat Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook.
Compania a raportat un profit de 562 milioane de dolari si un venit net de 333 milioane de dolari. Anul trecut, in aceeasi perioada, Facebook anunta pierderi de 157 milioane de dolari.
Numarul de utilizatori zilnici activi pe reteaua de socializare a crescut in decursul ultimului trimestru, de la 665 milioane, la 669 milioane. In schimb, pe mobil, numarul acestora a ajuns la 819 milioane.
Pe acelasi subiect: