Compania americana Acxiom a adunat cea mai mare baza de date comerciale despre circa 500 de milioane de consumatori la nivel global, cu circa 1.500 de indicatori pentru fiecare persoana, potrivit cotidianului New York Times. 

"Acxiom priveste viata americanilor mai in amanunt decat FMI, Fiscul, Facebook sau Google. Daca esti un american adult, sansele sunt mari ca Acxiom sa cunoasca date precum varsta, sexul, greutatea, inaltimea, starea civila, nivelul educational, preferinte politice, obiceiuri la cumparaturi, temeri legate de situatia gospodariei, planuri de vacanta si altele", scriu jurnalistii publicatiei americane. 

Acxiom a strans cea mai mare baza de date din lume cu informatii despre consumatori si vrea sa afle in continuare mai mult.

Strangerea de informatii si analiza lor la o scara atat de mare, bazata pe informatii disponibile public, pe sondaje si alte metode asemanatoare, este perfect legala, scrie New York Times.

Printre clientii Acxiom s-au numarat banci precum Wells Fargo si HSBC, producatori auto ca Toyota si Ford, retaileri ca Macy's si toate marile companii care cauta o mai buna intelegere a clientilor. 

Activitatea este lucrativa pentru compania americana. Acxiom a inregistrat anul trecut un profit de 77,26 milioane de dolari, la vanzari de 1,13 miliarde de dolari, informeaza Mediafax.