In Statele Unite streamingul a ajuns la 3,4 miliarde de vizionari online, in crestere cu peste 50% fata de anul trecut, in timp ce DVD-ul si Blu-Ray-ul au atins doar 2,4 miliarde de vizionari, in scadere fata de 2011 (2,6 miliarde de vizionari), arata compania de cercetare IHS Screen Digest.

Planurile de abonare pentru fluxurile de date nelimitate, in special cele oferite de corporatia Netflix si serviciul retailerului online Amazon, au totalizat anul trecut 94% din consumul de filme online din Statele Unite, noteaza Bloomberg.

Filmele online au inlocuit discurile video, avand in vedere ca si muzica pe discuri a fost inlocuita de cea difuzata prin fluxuri de date (streaming).

„Asistam la inceputul sfarsitului unei ere. Vorbim despre era filmelor pe suporturi fizice precum DVD-uri si Blu-Ray. Tranzitia se va face in timp: la aproape noua ani de la lansarea iTunes Store, CD-urile inca joaca un rol important din industria muzicala”, spune Dan Cryan, analist financiar.

Cercetarea subliniaza totodata diferentele dintre filmele achizitionate online si cele vandute in magazinele traditionale. Consumatorii americani au platit, in medie, 51 de centi pentru fiecare pelicula vizionata pe internet. Pentru video-urile cumparate pe suporturi fizite s-au cheltuit, in medie, 4,72 de dolari, arata datele IHS.

Cinci mari studiori media au anuntat pe 13 martie o intelegere exclusiva cu retailerul american Wal-Mart, care ar putea stimula achizitia de filme. Concret, programul implementat de Wal-Mart permite consumatorilor, contra unei taxe, sa transforme peliculele pe suport fizice in filme digitale, miscare care ar putea deveni o noua sursa de venit pentru studiorile de filme.

Citeste si:

iPad 3 a inceput sa se ieftineasca in China, dupa doar o saptamana de la lansare