"Evident, decizia noastra, care sustine recomandarile raportului, care recomanda sanctiuni, poate fi atacata de catre companii in instanta. Echipa noastra considera ca are dovezi ca aceste companii au incalcat legea", a declarat joi presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu, in conferinta Mediafax Talks about Unfair Competition, organizata in parteneriat cu autoritatea de concurenta.

Consiliul Concurentei a transmis companiilor investigate raportul primit de la Comisia Europeana, iar acestea vor avea 30 de zile pentru a pregati un raspuns.

Chiritoiu a explicat ca autoritatea pentru Concurenta a finalizat o parte a investigatiei, initiata in 2005, pe piata carburantilor pentru posibile intelegeri intre companii privind stabilirea pretului de vanzare a benzinei fara plumb. Printre companiile vizate se numara OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil si MOL.

Investigatia pe piata comercializarii carburantilor a inceput in 2005, dar a fost reluata in 2009, cand a fost schimbata echipa care lucra la acest caz.

In luna ianuarie, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a intocmit un raport privind producatorii si distribuitorii de carburanti, in care se spune ca pretul la pompa a fost majorat nejustificat pe parcursul anului 2010, fara a fi determinat de evolutia cotatiilor de bursa la titei, cursul valutar si taxele percepute de stat, iar aproape toate companiile au raportat pierderi semnificative, castigurile nefiind reflectate corespunzator.

Premierul Emil Boc a declarat atunci ca majorarea pretului carburantilor nu poate fi justificata cu povara fiscala impusa de stat prin taxele percepute companiilor petroliere si a cerut ANAF sa initieze inspectia fiscala generala in cazul companiilor petroliere, precum si Consiliului Concurentei sa efectueze verificari suplimentare pentru identificarea eventualelor cazuri de monopol.

Chiritoiu afirma, in luna octombrie, ca in acest an Consiliul Concurentei si-a propus sa incheie toate investigatiile mai vechi de trei ani, printre acestea numarandu-se si cea de pe piata combustibililor.

Cea mai mare sanctiune pe care o poate aplica Consiliul Concurentei unei companii este amendarea cu 10% din cifra de afaceri.

Citeste si:

Consiliul Concurentei: "Oamenii de afaceri nu inteleg si nu-si asuma conceptul de concurenta"