Noua metoda a bancilor pentru a face rost de bani: vand datele clientilor contra unor reduceri
Institutiile financiare fac bani din orice detaliu. Asa ca nume precum Wells Fargo, Citi sau Sovereign Bank vand informatii retailerilor legate de obiceiurile de cumparaturi ale clientilor, precum si sumele pe care le cheltuie, scriu cei de la CNN Money. La randul lor, comerciantii folosesc datele pentru a le oferi acestora discounturi prin mesaje text sau prin email. Principiul e simplu: de fiecare data cand un client foloseste aceste reduceri, retailerul ii plateste bancii un comision.
Specialistii Aite Group spun ca institutiile financiare si emitatorii de carduri bancare vor obtine 1,7 miliarde de dolari pana in 2015.
Banca ti-a luat urma
Pana acum o mare parte din cele 20 cele mai importante banci americane au intrat in acest proiect. Analistii spun ca retailerii platesc bancilor o taxa cuprinsa intre 10 si 15% din pretul unui produs de fiecare data cand un client cumpara din magazinul lor. Din aceasta suma, un sfert ajunge la firma care a intermediat relatia dintre cele doua parti. Spre exemplu, daca un client cumpara o canapea in valoare de 1.000 de dolari, comerciantul trebuie sa achite bancii o taxa de pana la 150 de dolari, iar, la final ramane cu restul de 37.50%.
Mai bun decat Groupon?
Cei de la Aite Group spun ca programul este mai bun decat cel oferit de discounteri precum Groupon sau LivingSocial pentru ca datele pe care le primesc comerciantii ii ajuta sa ofere clientilor reduceri personalizate. Astfel, daca ai un card emis de Citi si il folosesti atunci cand cumperi o pereche de pantofi de la o anumita firma, banca vinde aceste informatii si vei primi o reducere de la una din unitatile companiei care vinde astfel de produse. Iar cuponul de reducere il vei primi de la banca si trebuie doar sa bifezi o optiune in istoricul tau de plata prin online banking. Cand vei achizitiona urmatoare pereche de pantofi vei plati cu 20% mai putin.
Poate parea o afacere buna, insa ar putea aparea diverse probleme ca de exemplu sa nu stii exact cat ai platit pentru acea pereche de pantofi cand ai iesit din magazin, ci abia cand iti verifici contul. Daca nu ai primit reducerea, pe cine invinuiesti? Banca, retailerul sau intermediarul? Si evident mai este problema sigurantei datelor personale cu atat mai mult cu cat bancile estimeaza ca pana la 460 de milioane de posesori de carduri vor folosi acest sistem.
Bancile si firmele intermediare spun ca date precum numele, codul IBAN si codul numeric personal nu sunt dezvaluite, procesul fiind la fel de sigur ca plata prin online banking. Pana acum, jumatate din cei care au primit oferte de reducere au si cumparat.
Citeste si:
Este oficial: Averile care nu pot fi dovedite cu acte vor fi confiscate
SUA, in cadere libera. Negocieri dure la Washington pe scaderea datoriei publice de domeniul SF