VW discuta cu unul dintre cei doi parteneri chinezi despre posibilitatea lansarii unei noi marci, comune.

"Discutiile au inceput cu ceva timp in urma, iar acum sunt in stadiul final", au afirmat sursele, fara a indica numele companiei chineze cu care VW discuta. Partenerii locali ai grupului german sunt SAIC Motor si FAW Group.

Separat, directorul executiv al subsidiarei Peugeot din China a declarat ca PSA analizeaza posibilitatea infiintarii unei noi marci destinate Chinei si discuta in acest sens cu producatorul auto partener Dongfeng Motor.

"Vom urmari acest obiectiv numai daca gasim un loc pe piata si daca va fi profitabil", a afirmat reprezentantul Peugeot. El a precizat ca PSA si Dongfeng au format un grup comun de studiu pentru a analiza fezabilitatea proiectului.

Alti constructori straini au lansat, deja, marci noi pentru China. La salonul auto deschis in aceasta saptamana in Guangzhou mai multe grupuri auto si partenerii lor locali au prezentat sau au discutat despre planurile de crea marci noi care vor viza clasa chineza de mijloc din zonele mai putin dezvoltate.

Honda Motor a prezentat la inceputul saptamanii primul model destinat productiei la scara larga al marcii Linian, cunoscut si sub numele de Everus. Linian va fi lansat la mijlocul anului viitor. De asemenea, Nissan Motor a venit la Guangzhou cu un model concept, Qichen (sau Venucia), o masina de dimensiuni reduse care va fi scoasa pe piata in 2012. Luna trecuta, o companie a grupului General Motors care construieste minicamionete a inceput productia primului model al marcii Baojun.

Toyota Motor analizeaza, de asemenea, posibilitatea dezvoltarii unei marci destinate numai pietei chineze, au indicat surse apropiate grupului japonez.