Totodata, 3% din cei intervievati au raspuns ca nu stiu sau nu pot aprecia tipul de masina detinut.

Pe segmentul masinilor second-hand, marcile germane Volkswagen, Opel si BMW insumeaza peste 50% din piata.

Din punct de vedere al anului de fabricatie, cele mai mult masini sunt din perioada 2000-2005, respectiv 33,5%, urmate indeaproape de autoturismele produse intre 1990 si 2000, cu o pondere de 33,3%, de cele din intervalul 2005-2007 (16,1%), de cele fabricate in 2008 (8,2%) si cele din intervalul 2009-2010 (3,3%).

"Skoda are un procent remarcabil de masini fabricate dupa 2000. BMW si Dacia au cele mai mari procente de masini fabricate inainte de 2000, iar peste 20% din masinile Dacia sunt dinainte de 1990", a declarat, joi, Bogdan Vulcan, program manager al auto.ro.

Respondentii care detin masini noi si care intentioneaza sa cumpere un alt autoturism in perioada urmatoare, respectiv 2.441 persoane, 30,9% au afirmat ca vor opta tot pentru un autoturism nou, in timp de 16,5% se vor indrepta catre unul second-hand.

Dintre proprietarii de masini rulate (4.159 de persoane), cei mai multi (37,6%) vor cumpara tot o masina second-hand si doar 15,7% vor achizitiona un autoturism nou.

Topul intentiei de cumparare in functie de marca este condus de Volkswagen (19,3%), Opel (14,7%), BMW (11,9%) si Dacia, care depasesc impreuna jumatate din numarul de masini deja detinute, marci urmate de Audi, Ford, Peugeot, Skoda, Mercedes, Renault, Fiat si Daewoo.

"Mulţi dintre poseorii de Dacia second-hand doresc Dacia nouă. Mulţi din utilizatorii Skoda nouă doresc Audi second-hand şi puţini dintre posesorii de Dacia nouă doresc Dacia second-hand", a spus reprezentantul poratlului auto.