Volvo Cars scoate pe strazile din Goteborg 100 de masini fara sofer
O suta de masini care circula fara sofer, fabricate de constructorul auto Volvo Cars, vor rula pe strazile din Goteborg si in imprejurimile acestui oras suedez in 2017, a anuntat luni compania care se afla in proprietate chineza, relateaza AFP, preluata de Mediafax.
Initiativa pilot, numita "Condu-ma", dotata cu un buget de 500 de milioane de coroane (circa 56 milioane de euro), este rezultatul unui proiect comun al Volvo Cars cu mai multe institutii publice, precum Administratia transporturilor si primaria orasului Goteborg.
"Nu suntem cea mai mare tara din lume, nici cel mai mare producator auto, dar compensam prin faptul ca dovedim inteligenta si capacitate de colaborare", a declarat directorul general al Volvo Cars, Haakan Samuelsson, intr-o conferinta de presa la Stockholm. El a facut referire la traditia parteneriatelor public-private din Suedia.
Volvo Cars este detinuta din 2010 de compania chineza Geely Holding Group.
Primele masini fara sofer vor putea rula cu o viteza maxima de 70 de kilometri pe ora pe o retea rutiera de circa 50 de kilometri selectionata de promotori, care include si trasee cu circulatie intensa.
Proiectul va incepe inca din 2014, prin prospectarea clientilor si dezvoltarea tehnologiei.
Pentru a intra in circulatie, vehiculele fara sofer vor fi prevazute cu sisteme de camere la 360 de grade, GPS-uri si detectoare care le vor permite sa ruleze in siguranta deplina si sa evite coliziunile.
Aparitia acestui nou mijloc de transport pune problema responsabilitatii, care in prezent revine in totalitate soferilor. Trtebuie sa fim atenti la lege, a declarat ministrul Infrastructurii, Catharina Elmsater-Svard, fara sa dea detalii privind eventualele modificari legislative.
Alti producatori de automobile, precum si gigantul american al Internetului Google se intrec sa fie primii care sa vanda masinile fara sofer marelui public.
Compania japoneza Nissan anticipeaza ca va lansa pe piata primele astfel de modele in 2020.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS