Volkswagen si Peugeot Citroen vor sa se imprumute ieftin de la BCE
Producatorii auto Volkswagen si PSA Peugeot Citroen analizeaza accesarea unor imprumuturi prin programul de lichiditati al Bancii Centrale Europeane (BCE) destinat sustinerii bancilor din zona euro. Procedeul ar putea reduce costurile de finantare ale constructorilor auto din Europa.
Grupul german Volkswagen a anuntat ca se gandeste sa imprumute bani prin operatiunile BCE de refinnatare pe termen lung, un program lansat de banca centrala in decembrie pentru a reduce presiunea pe finantarea institutiilor de credit din zona euro, in contextul crizei, scrie Financial Times.
Peugeot-Citroen, al doilea mare producator auto european dupa vanzari, a anuntat, de asemenea, ca divizia de creditare Banque PSA discuta contractarea unui imprumut BCE si ar putea oferi garantii de circa un miliard de euro.
Peste 500 de banci din Europa au imprumutat 489 miliarde de euro de la BCE in decembrie, cu dobanda de 1%, operatiunea avand ca scop evitarea unei crize de lichiditate. O a doua licitatie in cadrul programului LTRO va avea loc in februarie, iar multi analisti anticipeaza un nivel al imprumuturilor cel putin similar cu decembrie.
Desi programul nu este deschis companiilor, Volkswagen si Peugeot vor putea participa prin diviziile bancare, care acorda in mod normal credite pentru achizitia de masini.
Conglomeratul industrial Siemens si producatorul auto BMW, care detin de asemenea licente bancare, au refuzat sa comenteze asupra unei posibile participari la programul de imprumuturi al BCE. Renault nu intentioneaza sa acceseze fonduri de la BCE, au declarat pentru Financial Times surse apropiate situatiei.
Citeste si:
Nu se mai doreste mar in meniu. Apple, invinsa pe cea mai mare piata din lume
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS