Volkswagen s-ar putea confrunta cu un nou val de cereri de despăgubiri în scandalul Dieselgate. Cum a fost învins gigantul auto de un proprietar păcălit
Volkswagen
Cea mai înaltă instanţă de drept comun din Germania a condamnat luni producătorul auto Volkswagen să ramburseze, parţial, un client care a cumpărat un automobil echipat cu un motor diesel trucat.
Astfel, decizia ar putea reprezenta un precedent pentru alte mii de cazuri care au apărut în urma scandalului Dieselgate, informează AFP, preluată de Agerpres.
În replică, Volkswagen a anunţat într-un comunicat că va propune soluţii amiabile pentru a soluţiona o mare parte din cele 60.000 de proceduri individuale care sunt în prezent pe rol în Germania.
Herbert Gilbert, 65 de ani, un reclamant din landul Rhineland-Palatinate, a încercat să obţină de la Volkswagen întreaga sumă de 31.500 de euro pe care el a plătit-o în 2014 pentru a achiziţiona un automobil second hand Volkswagen Sharan.
Un an mai târziu, în luna septembrie 2015, a izbucnit scandalul Dieselgate după ce Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Prin echiparea automobilelor sale cu un software capabil să falsifice rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Volkswagen a "înşelat cu bună ştiinţă şi sistematic, timp de mai mulţi ani, autorităţile, într-o optică de profitabilitate", a apreciat judecătorul Stephan Seiters. În aceste condiţii, cei care au cumpărat autovehicule implicate în scandalul Dieselgate au dreptul, în principiu, să primească despăgubiri, a decis cea mai înaltă instanţă de drept comun din Germania.
Cu toate acestea, suma care trebuie plătită de Volkswagen motoriştilor germani depinde de kilometrajul maşinii, ceea ce înseamnă că este exclusă o rambursate integrală a preţului de achiziţie, a precizat Curtea Federală de Justiţie.
Această decizie deschide calea pentru alţi câteva mii de deţinători de autovehicule Volkswagen din Germania să solicite la rândul lor despăgubiri.
În luna februarie a acestui an, Volkswagen AG a ajuns la un acord cu Federaţia Asociaţiilor de Consumatori din Germania (VZBV) şi a acceptat să plătească 830 de milioane de euro pentru a evita un proces colectiv. Cei 830 milioane de euro vor fi împărţiţi între cei aproximativ 260.000 de şoferi care au dat VW în judecată. Suma exactă va depinde de model şi de anul de fabricaţie al maşinii.
Anterior, Volkswagen a ajuns la înţelegeri în valoare de 25 de miliarde de dolari în SUA şi alte ţări.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS