China, parcarea preferata a Germaniei. Drumul Volkswagen spre dominatia mondiala
Cand Volkswagen si Suzuki si-au anuntat parteneriatul in 2009, totul parea clar. Gigantul german urma sa investeasca 2,5 miliarde si in schimbul banilor avea sa detina 20% din actiunile japonezilor. Iar Suzuki ar fi putut sa ii invete pe nemti cum sa faca bani din masini mici, ieftine si sa le inlesneasca accesul la piata indiana, in continua dezvoltare, scrie The Economist. Totusi, la doi ani distanta, lucrurile nu mai sunt atat de simple.
In iulie, seful producatorului auto japonez, Osamu Suzuki, a scris pe blogul sau ca nemtii trateaza compania mai mult ca pe o subsidiara decat ca pe un partener egal in afaceri, iar inginerii sai inca nu au decis in ce masura pot implementa tehnologia oferita de VW.
In schimb, nemtii i-au acuzat pe cei de la Suzuki ca au incalcat acordul si au cumparat motoare diesel de la Fiat. Astfel, seful Suzuki si-a cerut actiunile inapoi, in conditiile in care cei de la Volkswagen nu sunt decizi sa colaboreze cu ei. Chiar si asa, pentru ca putine detalii ale contractului au fost facute publice, nu este clar daca japonezii ii pot obliga pur si simplu pe nemti sa le predea cele 20% din actiunile companiei. Un lucru este insa sigur. VW are si banii si rabdarea necesara pentru a rezolva disputa amiabil.
Cu Porshe sau fara
Pe langa problemele cu Suzuki, nemtii au avut si cateva dispute cu Porsche, in procesul de preluare a marcii.
Luna trecuta, VW a renuntat la targetul stabilit anterior, de a incheia preluarea pana la finele anului, din cauza numeroaselor procese pe care le au cele doua firme germane. Rolurile au fost candva erau inversate, iar Porsche era pe cale sa cumpere Volkswagen. Exista si planul B - in care VW achizitioneaza 50% din operatiunile Porsche pe care inca nu le detine si le va uni cu cele operate deja, lasand compania Porsche sa tina piept proceselor. Chiar avocatii sunt de parere ca este doar o chestiune de timp pana cand Porsche va fi incorporat in VW.
Doi pasi inainte, unul inapoi
Un alt plan al nemtilor este sa devina cel mai mare producator de camioane din Europa. In septembrie, Comisia Europeana a aprobat preluarea MAN, pe care VW vrea sa o integreze cu Scania, o alta marca de camioane pe care o detine.
In acelasi timp, vanzarile nemtilor in China sunt mai mult decat infloritoare: vand peste 2,2 milioane de masini pe an. Astfel, impulsionati de avantul pietelor emergente, cei de la Volkswagen vor sa castige o alta reduta emergenta si isi extind productia in Brazilia.
Citeste si
Cum sunt produsi dolarii. Imagini din interiorul tiparnitei de bani a SUA GALERIE FOTO
Tara in care se construiesc 11 kilometri de autostrada pe zi