China, parcarea preferata a Germaniei. Drumul Volkswagen spre dominatia mondiala
Cand Volkswagen si Suzuki si-au anuntat parteneriatul in 2009, totul parea clar. Gigantul german urma sa investeasca 2,5 miliarde si in schimbul banilor avea sa detina 20% din actiunile japonezilor. Iar Suzuki ar fi putut sa ii invete pe nemti cum sa faca bani din masini mici, ieftine si sa le inlesneasca accesul la piata indiana, in continua dezvoltare, scrie The Economist. Totusi, la doi ani distanta, lucrurile nu mai sunt atat de simple.
In iulie, seful producatorului auto japonez, Osamu Suzuki, a scris pe blogul sau ca nemtii trateaza compania mai mult ca pe o subsidiara decat ca pe un partener egal in afaceri, iar inginerii sai inca nu au decis in ce masura pot implementa tehnologia oferita de VW.
In schimb, nemtii i-au acuzat pe cei de la Suzuki ca au incalcat acordul si au cumparat motoare diesel de la Fiat. Astfel, seful Suzuki si-a cerut actiunile inapoi, in conditiile in care cei de la Volkswagen nu sunt decizi sa colaboreze cu ei. Chiar si asa, pentru ca putine detalii ale contractului au fost facute publice, nu este clar daca japonezii ii pot obliga pur si simplu pe nemti sa le predea cele 20% din actiunile companiei. Un lucru este insa sigur. VW are si banii si rabdarea necesara pentru a rezolva disputa amiabil.
Cu Porshe sau fara
Pe langa problemele cu Suzuki, nemtii au avut si cateva dispute cu Porsche, in procesul de preluare a marcii.
Luna trecuta, VW a renuntat la targetul stabilit anterior, de a incheia preluarea pana la finele anului, din cauza numeroaselor procese pe care le au cele doua firme germane. Rolurile au fost candva erau inversate, iar Porsche era pe cale sa cumpere Volkswagen. Exista si planul B - in care VW achizitioneaza 50% din operatiunile Porsche pe care inca nu le detine si le va uni cu cele operate deja, lasand compania Porsche sa tina piept proceselor. Chiar avocatii sunt de parere ca este doar o chestiune de timp pana cand Porsche va fi incorporat in VW.
Doi pasi inainte, unul inapoi
Un alt plan al nemtilor este sa devina cel mai mare producator de camioane din Europa. In septembrie, Comisia Europeana a aprobat preluarea MAN, pe care VW vrea sa o integreze cu Scania, o alta marca de camioane pe care o detine.
In acelasi timp, vanzarile nemtilor in China sunt mai mult decat infloritoare: vand peste 2,2 milioane de masini pe an. Astfel, impulsionati de avantul pietelor emergente, cei de la Volkswagen vor sa castige o alta reduta emergenta si isi extind productia in Brazilia.
Citeste si
Cum sunt produsi dolarii. Imagini din interiorul tiparnitei de bani a SUA GALERIE FOTO
Tara in care se construiesc 11 kilometri de autostrada pe zi
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS