Volumul acestui segment de piata a avansat cu 17%, la peste 1,4 milioane de vehicule, anul trecut, potrivit datelor JATO Dynamics, scrie de News.ro.

Cresterea a fost condusa de Renault Captur si Peugeot 2008, dar si de Fiat 500X, Suzuki Vitara, Ford EcoSport si Jeep Renegade.

Pe masura ce segmentul se maturizeaza si numarul producatorilor auto prezenti creste, clientii devin mai pretentiosi, a declarat Thierry Koskas, director pentru vanzari si marketing al Renault.

Renault a lansat o versiune modernizata a modelului Captur la salonul auto de la Geneva de luna trecuta, concentrandu-se pe modificarea interiorului.

”Clientii ne-au spus ca vor mai mult rafinament si tehnologie in interior”, a explicat Koskas.

France ramane cea mai mare piata din Europa pentru SUV-urile de dimensiuni mici, datorita vanzarilor mari de Captur, Peugeot 2008 si Dacia Duster. In total, 14% din totalul automobilelor comercializate in 2016 in Franta au fost SUV-uri subcompacte.

Italia a devansat Marea Britanie anul trecut, ca a doua mare piata din Europa pentru SUV-urile mici, datorita cererii mari pentru Fiat 500X.

Popularitatea Jeep Renegade, model inrudit cu 500X, care este fabricat in Italia, a fost un factor penru cererea mai mare pentru SUV-uri mici.

Germania s-a plasat pe locul al patrulea, in frunte cu Opel Mokka X.

Dupa ce ani de zile a stat pe margine, Volkswagen a intrat pe segmentul european in august, cu automobilul T-Roc, care va fi urmat de un model mai mic care se va numi probabil T-Cross, in timp ce brandul-sora Seat va veni cu Arona.

Kia si marca-sora Hyundai va debuta in Europa cu SUV-uri subcompacte in acest an.

Modelul Kiase va numi probabil Stonic si se va baza pe automobilul subcompact Rio. Stonic si-ar putea face debutul la salonul auto de la Frankfurt, din septembrie.

Producatorii de automobile sunt tot mai reticenti sa isi clasifice SUV-urile mici drept subcompacte, preferand sa le eticheteze drept SUV-uri compacte. Acesta este motivul pentru care VW se refera la T-Roc ca la un SUV de dimensiunea unui Golf.

”Un SUV compact suna mai atragator decat unul baby, mic sau subcompact”, a explicat Felipe Munoz, analist la JATO Dynamics.

Lungirea vehiculelor cu cativa milimetri si clasificarea loc drept compacte permite producatorului sa ceara un pret mai mare si sa adauge si un model sub acestea, a spus analistul.

Opel Crossland X, care a debutat luna trecuta la Geneva, va fi sub categoria Mokka X. Mai tarziu in acest an, Citroen va introduce versiunea de productie a modelului C-Aircross, care va fi sub C-Cactus, o masina clasificata de JATO ca fiind un SUV subcompact.

JATO se mai asteapta ca Jeep sa lanseze un SUV mai mic, sub Renegate.

Producatorii auto mari vor sa profite de sansa de a cere preturi mai mari pentru SUV-urile mici, care este unul dintre putinele segmente unde nu sunt presati de concurenta modelelor premium.

In 2016, preturile au fost in medie cu 25% mai mari decat cele ale vehiculelor subcompacte standard, potrivit JATO.

Producatorii care s-au grabit sa intre pe acest segment au avut de castigat. Astfel, alianta Renault-Nissan a reprezentat aproape o treime din segment anul trecut, datorita cererii mari pentru Captur, Nissan Juke si Dacia Duster.

Grupul PSA Group s-a plasat pe locul al doilea, dar cota sa de piata va creste prin adaugarea marcilor Opel/Vauxhall, aflate pe locul al patrulea, care vor adauga Crossland X in 2017, ca alternativa soft, de tipul crossover, la Mokka X.

In mod neobisnuit, Sukuki ocupa locul cinci, cu o cota de 6,4%, inaintea VW Group, cu 4,7%.

Singurul model al grupului VW in acest sector este Skoda Yeti, care va fi inlocuit in acest an.

Cota de piata a VW va creste datorita automobilelor T-Roc, T-Cross si Arona, care vor conferi celui mai mare producator auto din Europa o prezenta mai mare pe segmentul cu una dintre cele mai mari cresteri din regiune.

In general, SUV-urile subcompacte au fost mai populare in sudul Europei decat in nord, unde lipsa optiunilor pentru tractiune 4X4 a incetinit cresterea, in special in tarile cu ninsori abundente.

Numai 15% dintre automobile acestui segment au fost vandute anul trecut cu tractiune 4X4, arata datele JATO.

Anul trecut, 47% din totalul SUV-urilor mici au fost cu motorizare diesel, fiind pentru prima oara cand ponderea a coborat sub 50%. In 2013, cand a inceput dezvoltarea segmentului, ponderea modelelor diesel era de 56%.