Doar 50.000 de romani si-au cumparat masini noi anul acesta. Vanzarile de autovehicule au scazut cu 18,5% in primele sapte luni
Vanzarile de autoturisme si vehicule comerciale au scazut cu 18,5% in primele sapte luni din 2012, la 50.003 unitati, potrivit APIA, care subliniaza adancirea crizei pe care o traverseaza sectorul auto din Romania si necesitatea unor masuri urgente de stimulare a achizitiei de autovehicule noi, scrie Mediafax.
"Este adevarat ca si in alte state membre ale UE, piata auto inregistreaza scaderi record (Portugalia, Grecia, Italia, Franta), dar acestea vin dupa doi ani (2010, 2011) caracterizati de o oarecare stagnare. In plus, trebuie retinut si aspectul ca tragem cu acest prilej un semnal de alarma asupra faptului ca, din 2008 si pana acum, scaderea pietei auto din Romania este de 76% (pentruperioada ianuarie - iulie), in timp ce media UE este de doar - 20%", se arata intr-un comunicat al Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
In perioada analizata, autoturismele au inregistrat o scadere de 20,5%, atingand un volum de 41.553 de unitati.
La autoturisme, in primele sapte luni topul pe marci este format de Dacia, cu 11.006 unitati vandute (26,5% din total), urmata de Volkswagen (4.745 unitati / 11,4%), Skoda (3.958 unitati / 9,5%), Renault (2.787 unitati / 6,7%), Ford (2.727 unitati/ 6,6%) si Hyundai (1.778 unitati / 4,3%).
Pe modele, primul loc este detinut de Dacia Logan, cu un volum total de 5.534 unitati vandute, urmat de Dacia Duster cu 3.118 unitati, Skoda Octavia (2.089 unitati) si Renault Clio si Logan MCV.
In functie de tipul de combustibil, raportul dintre diesel si benzina este favorabil motoarelor diesel, care inregistreaza o cota de piata de 50,3%, fata de 41,3% in 2011.
In ceea ce priveste vehiculele comerciale usoare (LCV), acestea au inregistrat in primele sapte luni o scadere de 6,8%, pe marci primele locuri fiind ocupate de catre Ford, Dacia, Renault, Volkswagen si Fiat, acestea acoperind peste 66% din totalul pietei.
Pe acelasi subiect: