Dotări obligatorii pe mașinile noi. Costă, dar salvează vieţi
Frânare de urgență, avertizare la depășirea vitezei legale sau detector de somnolență.
Sunt doar câteva dintre dotările pe care mașinile noi care vor fi vândute în Uniunea Europeană vor fi obligate să le aibă.
Normele au fost impuse de Comisia Europeană care vrea astfel să reducă numărul accidentelor rutiere. România este fruntașă la acest capitol, cu 95 de decese la un milion de locuitori.
Toate mașinile noi vor fi echipate obligatoriu cu aproape 30 de sisteme de siguranță, potrivit normelor stabilite de Comisia Europeană. Vorbim despre sisteme care avertizează șoferul atunci când depășește limita de viteză, detectează dacă acesta este obosit, ori s-a urcat băut la volan, frânează automat pentru a evita impactul cu o altă mașină sau un pieton și nu numai.
Mașinile vor trebui să aibă patru caracteristici de bază. Una dintre ele este sistemul de monitorizare al presiunii în pneuri. Se accesează din computerul de bord și apare pe display. Acesta îți spune dacă presiunea în anvelope este la nivelul minim de siguranță, astfel încât viața să nu-ți fie pusă în pericol. Mașinile vor fi obligate să aibă și senzori de menținere a benzii de circulație. De exemplu, la peste 70 de km/h, dacă schimbi banda de mers și nu semnalizezi, volanul tremură și se vede cum se rotește singur înapoi pe direcția inițială.
Constantin Lungu, consilier vânzări: „Pe parte de sistem de frânare de urgență, există un radar în față, care măsoară distanța până la mașina din față, iar în momentul în care mașina din față frânează de urgență, mașina va sesiza și va frâna în mod automat. Șansele de a avea accident vor fi reduse. Sistemul automat de reglare a vitezei menține distanța față de mașina din față.”
Bogdan Balanișcu, reprezentant service auto: „Mai este vorba de un sistem în care șoferul trebuie să dea un test de alcoolemie când se urcă la volan și încă unul ce se referă la gradul de oboseală sau atenție.”
Conform Comisiei Europene, din iulie 2022, toate modelele noi de autoturisme care vor fi introduse pe piața europeană, sunt obligate să aibă aceste caracteristici de siguranță avansată.
România este pe primul loc în Uniunea Europeană la numărul de decese în accidente rutiere. Avem 95 de morți la un milion de locuitori, potrivit datelor Comisie Europene. Noile reguli sunt menite să reducă accidentele.
Oana Baciu, Asociația Națională a Victimelor și Prevenirea Accidentelor Rutiere: „Numărul accidentelor crește alarmant de la an la an. Orice regulă care aduce siguranță este binevenită și noi avem nevoie de asta.”
Dotări similare există și în prezent, însă fiecare sistem în plus crește prețul mașinii.
Șofer: „Mașina aceasta are toate sistemele și sunt mulțumit. Chiar mă simt mai liniștit.”
Șofer: „Ar fi un aspect extrem de important. S-ar reduce numărul accidentelor și dacă avem un GPS în mașină tot ne avertizează și cred că e cel mai bine.”
Comisia Europeană estimează că aceste reguli vor reduce cu 30% numărul accidentelor rutiere, în primii 15 ani de la implementare.
Mai multe despre:
#masini#siguranta masinii
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS