Toyota inchide doua fabrici din Japonia, afectate de explozia uzinei unui furnizor. Productia celui mai mare constructor auto din lume scade cu 80.000 de masini
Toyota
Cel mai mare producator auto din lume, Toyota Motor Corp, a suspendat productia la doua fabrici din Japonia, afectate de explozia care a avut loc saptamana aceasta la o uzina operata de un furnizor, transmite Reuters.
Productia a fost oprita la fabrica Toyota Higashi Nihon din prefectura Shizuoka si la uzina Daihatsu din prefectura Kyoto, din cauza lipsei dispozitivelor de franare, a anuntat vineri compania nipona.
De la mijlocul lunii aprilie, Toyota a fost fortata sa opreasca gradual productia la majoritatea fabricilor sale din tara, dupa ce uzina Aisin Seiki din Kumamoto, care furnizeaza componente, a fost afectata de cutremure. In final, productia acestei uzine a fost transferata spre alte facilitati de productie.
Din cauza recentelor intreruperi, productia s-a redus cu aproximativ 80.000 de unitati, conform datelor Toyota. De asemenea, in urma unei explozii care a avut loc, in februarie, la o fabrica de otel operata de o companie afiliata Toyota, productia totala a scazut cu aproximativ 170.000 de vehicule.
Aceste pierderi de productie vor pune sub semnul intrebarii capacitatea Toyota de a-si pastra pentru al cincilea an consecutiv pozitia de cel mai mare producator auto mondial, avand in vedere ca rivalul Volkswagen profita de cresterea vanzarilor in China si Europa.
Luna trecuta, Toyota Motor Corp. a raportat un profit net record pentru exercitiul fiscal incheiat in luna martie 2016, dar a avertizat ca pentru exercitiul 2016-2017 se asteapta la prima scadere a profitului net din ultimii cinci ani ca urmare a aprecierii yenului si a opririi temporare a productiei.
In perioada cuprinsa intre 1 aprilie 2015 si 31 martie 2016, profitul net anual realizat de Toyota a crescut cu 6,4% pana la nivelul record de 2.310 miliarde yeni (21,3 miliarde de dolari), acesta fiind al treilea an consecutiv in care constructorul nipon raporteaza profituri record. In schimb, pentru exercitiul fiscal actual, Toyota se asteapta la o scadere a profitului net de 35,1% pana la 1.500 miliarde yeni (13,8 miliarde de dolari).
Anul trecut, Toyota a vandut 10,09 milioane vehicule (Toyota, Lexus, mini-vehicule Daihatsu si camioane Hino), o cifra usor mai mica decat cea din 2014, cand Toyota a fost cel mai mare producator auto din lume. Pentru exercitiul 2016/2017 Toyota are o tinta de vanzari de 10,15 milioane unitati, care nu tine cont insa de suspendarea productiei la uzinele sale japoneze dupa cutremurele din luna aprilie.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS