Renault caută un înlocuitor pentru Carlos Ghosn, al cărui mandat expiră în 2018
Carlos Ghosn, Renault
Grupul auto francez Renault a demarat procesul de selecţie a unui succesor pentru directorul general, Carlos Ghosn, al cărui mandat va ajunge la final în luna mai 2018, informează un articol publicat joi în cotidianul financiar francez Les Echos, preluat de AFP, scrie Agerpres.
Potrivit publicaţiei menţionate, "companiile de recrutare au fost mandatate iar candidaţii urmează să fie audiaţi". Obiectivul este desemnarea persoanei care îi va succeda în funcţie lui Carlos Ghosn în luna februarie a anului următor, pentru ca acţionarii grupului să poată valida această nominalizare cu prilejul următoarei Adunări generale anuale, prevăzute a avea loc în data de 15 iunie.
Les Echos precizează că Carlos Ghosn, 63 de ani, va rămâne preşedinte al Renault, după scindarea funcţiilor de preşedinte şi director general. De asemenea, Ghosn va continua să deţină postul de preşedinte al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi.
Publicaţia menţionată mai adaugă că Renault ar prefera un candidat din interiorul grupului pentru postul de CEO în timp ce statul francez, care deţine 15% din acţiunile Renault, nu ar exclude varianta unei peroane din afara grupului cu condiţia să nu fie vorba de un străin.
Printre posibilii candidaţi interni enumeraţi de Les Echos se numără actualul director comercial de la Renault, francezul Thierry Koskas. În cazul posibililor candidaţi externi, Les Echos citează trei foşti responsabili de la Renault: Didier Leroy, care în prezent este preşedintele Toyota Europe, Carlos Tavares, fost numărul doi la Renault dar care în prezent conduce rivalul PSA, după ce şi-a anunţat în mod public intenţia de a-i succeda în funcţie lui Carlos Ghosn, sau Patrick Pélata, un alt număr doi de la Renault dar care în 2012 a fost victima unei afaceri de spionaj. Les Echos subliniază totuşi că aceşti trei experţi din industria auto au vârste de 60, 59 şi 62 de ani.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Mai multe despre:
#Renault#Carlos Ghosn
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS