Cele mai mediatizate marci auto. 90% din aparitii au fost in online
Piata auto a fost prezenta in media (TV, presa scrisa si mediu online) in prima jumatate a anului 2012 cu peste 165.000 de referiri la branduri auto romanesti si straine. Cele mai vizibile au fost Dacia, Ford, Renault, BMW si Mercedes, arata un studiu realizat de Mediafax Monitorizare.
Distributia numarului de aparitii pe medii este majoritara pentru mediul online. 90% din aparitiile brandurilor auto au fost pe site-uri, bloguri si conturi de Twitter, 8% in presa scrisa si 2% pe statiile TV.
Cele mai mediatizate branduri in TV: Dacia (634 referiri), Ford (359 referiri), Renault (272) si Mercedes (192).
Cele mai mediatizate branduri in presa scrisa: Ford (986 referiri), Renault (968) si Dacia (926), dintr-un total de aproximativ 12.500.
Cele mai mediatizate branduri in online: Dacia (16.700), BMW (15.900) si Ford (11.100). Ordinea se schimba doar in segmentul bloguri, unde top 3 este BMW, Dacia si Ford.
In ceea ce priveste tipul publicatiilor, cele de specialitate au generat 47.5% din aparitiile in produsele presei scrise.
Un alt indicator urmarit a fost cel al favorabilitatii fata de brandurile monitorizate. Astfel, cumuland aparitiile din presa scrisa si TV, primele 10 branduri care au inregistrat cele mai multe referiri inregistreaza o pondere semnificativ favorabila in totalul mentiunilor - peste 65%. Totusi, Dacia inregistreaza cea mai mare pondere a referirilor nefavorabile – 15%.
Nivelul ridicat al acestui indicator poate fi explicat de volumul mare de aparitii im diverse contexte care atrage dupa sine si un numar mai mare de critici si de corelatia cu brand romanesc versus strain. O alta posibila explicatie este mediatizarea pe care a avut-o intreruperea temporara a activitatii uzinei la sfarsitul lunii iunie.
Site-urile specializate nu depasesc 7% din totalul volumului de aparitii ale brandurilor auto in online, cele mai bine plasate fiind 4tunning.ro, automarket.ro si promotor.ro. Cel mai mare numar de aparitiii intr-un blog s-au inregistrat in autoevolution.com, blog optimizat pentru romana, engleza si spaniola, fiind monitorizate peste 1.400 de referiri in primul semestru al lui 2012.
Studiul a fost facut in perioada 1 ianuarie - 30 Iunie 2012 din peste 44.000 de surse, din care 154 titluri de presa scrisa, 1.080 site-uri, 26.457 bloguri, 14 canale de televiziune si 16.525 de conturi de twitter. Au fost monitorizate 32 de branduri auto: Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Chevrolet, Citroen, Dacia, Ferrari, Fiat, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Lamborghini, Maserati, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen.