Cele mai mediatizate marci auto. 90% din aparitii au fost in online
Piata auto a fost prezenta in media (TV, presa scrisa si mediu online) in prima jumatate a anului 2012 cu peste 165.000 de referiri la branduri auto romanesti si straine. Cele mai vizibile au fost Dacia, Ford, Renault, BMW si Mercedes, arata un studiu realizat de Mediafax Monitorizare.
Distributia numarului de aparitii pe medii este majoritara pentru mediul online. 90% din aparitiile brandurilor auto au fost pe site-uri, bloguri si conturi de Twitter, 8% in presa scrisa si 2% pe statiile TV.
Cele mai mediatizate branduri in TV: Dacia (634 referiri), Ford (359 referiri), Renault (272) si Mercedes (192).
Cele mai mediatizate branduri in presa scrisa: Ford (986 referiri), Renault (968) si Dacia (926), dintr-un total de aproximativ 12.500.
Cele mai mediatizate branduri in online: Dacia (16.700), BMW (15.900) si Ford (11.100). Ordinea se schimba doar in segmentul bloguri, unde top 3 este BMW, Dacia si Ford.
In ceea ce priveste tipul publicatiilor, cele de specialitate au generat 47.5% din aparitiile in produsele presei scrise.
Un alt indicator urmarit a fost cel al favorabilitatii fata de brandurile monitorizate. Astfel, cumuland aparitiile din presa scrisa si TV, primele 10 branduri care au inregistrat cele mai multe referiri inregistreaza o pondere semnificativ favorabila in totalul mentiunilor - peste 65%. Totusi, Dacia inregistreaza cea mai mare pondere a referirilor nefavorabile – 15%.
Nivelul ridicat al acestui indicator poate fi explicat de volumul mare de aparitii im diverse contexte care atrage dupa sine si un numar mai mare de critici si de corelatia cu brand romanesc versus strain. O alta posibila explicatie este mediatizarea pe care a avut-o intreruperea temporara a activitatii uzinei la sfarsitul lunii iunie.
Site-urile specializate nu depasesc 7% din totalul volumului de aparitii ale brandurilor auto in online, cele mai bine plasate fiind 4tunning.ro, automarket.ro si promotor.ro. Cel mai mare numar de aparitiii intr-un blog s-au inregistrat in autoevolution.com, blog optimizat pentru romana, engleza si spaniola, fiind monitorizate peste 1.400 de referiri in primul semestru al lui 2012.
Studiul a fost facut in perioada 1 ianuarie - 30 Iunie 2012 din peste 44.000 de surse, din care 154 titluri de presa scrisa, 1.080 site-uri, 26.457 bloguri, 14 canale de televiziune si 16.525 de conturi de twitter. Au fost monitorizate 32 de branduri auto: Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Chevrolet, Citroen, Dacia, Ferrari, Fiat, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar, Kia, Lamborghini, Maserati, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS