Concedierile nu reprezintă ceva ieşit din comun, chiar dacă au loc într-o perioadă în care Tesla încearcă să-şi crească producţia de serie a automobilului Model 3 sedan, afirmă reprezentanţii gigantului american, care a fost criticat pentru ritmul lent de producţie, având în vedere că mii de potenţiali cumpărători au dat deja avansuri pentru achiziţie.

Ei adaugă că Tesla efectuează anual evaluări de performanţă, în urma cărora se acordă adesea promovări sau bonusuri, dar pot duce şi la concedieri.

“Ca în orice companie, mai ales într-una cu peste 33.000 de angajaţi, evaluările de performanţă conduc, ocazional, şi la concedieri. Tesla continuă să crească şi să facă angajări în toată lumea”, au afirmat reprezentanţii constructorului.

Deşi au confirmat informaţia, aceştia nu au dezvăluit numărul exact al salariaţilor care au fost puşi pe liber în urma evaluărilor.

Compania se află în perioada cu cea mai mare expansiune din istoria sa, după ce a preluat anul trecut producătorul de panouri solare SolarCity, într-o tranzacţie de circa 2,6 miliarde de dolari.

Tesla a fabricat circa 25.000 de vehicule în trimestrul al treilea, dar numai 260 dintre acestea au fost Model 3s, sub numărul preconizat, de 1.500 de unităţi, pe fondul unor blocaje neaşteptate în sistemul de producţie.

Directorul general şi fondatorul companiei, Elon Musk, a impus obiective agresive pentru extinderea fabricii sale din Fremont, California, care prevede creşterea volumului anual de producţie de la 100.000 de vehicule la 500.000 de unităţi.

Totuşi, concedierile ar putea arăta că problemele cu angajaţii au contribuit la dificultăţile întâmpinate la construirea Modelului 3s, potrivit publicaţiei The New York Times.

Un reprezentant al constructorului a afirmat că recentele concedieri nu ar avea niciun efect asupra producţiei Modelului 3s şi că cea mai mare parte a posturilor vacante va fi ocupată prin noi angajări.