Ofensiva nemțească împotriva Tesla. Megafabrica cu care producătorii germani vor sa înfrunte gigantul american
Mașină electrică
Șefii producătorilor auto germani sunt gata să anunțe o investiție majoră într-o fabrica de baterii litiu-ion, un gigant care să concureze cu gigafabrica pe care Tesla o construiește în Statele Unite, scrie Bloomberg.
Terra E Holding va alege unul dintre cele cinci sit-uri care candidează în Germania sau o țară vecină, pentru a construi megafabrica ce va livra 34 de gigawatti/oră, a anunțat Holger Gritzka, șeful companiei cu sediul la Frankfurt.
Fostul șef de la ThyssenKrupp AG a reușit să formeze un consorțiu din 17 producatori germani și să câștige sprijinul guvernului pentru acest proiect, care se estimează că va fi finalizat la sfârșitul anului 2019 și va ajunge la capacitate maximă în 2029.
Fabrica de baterii este ultimul semn că industria auto germană, motorul din spatele celei mai mari a patra economii a lumii, se pregătește pentru revoluția mașinilor electrice.
Bateriile litiu-ion pot ajuta la stabilizarea fluxurilor intermitente de energie solară și eoliană din rețelele electrice și sunt proiectate pentru a alimenta milioane de mașini electrice pe care industria auto germane le va prodce în urmatorul deceniu.
“Trebuie să fim mai buni în procesul tehnologic decât competitorii noștri, trebuie să fim cu un pas înainte”, a spus Gritzka, accentuând că Terra E va conta pe competitivitatea Germaniei în robotică și producția automatizată pentru a face bani.
Producția mondială de baterii se va dubla până în 2021 și va ajunge la 278 gigawatti/oră, de la 1-3 gigawatti/oră în prezent, potrivit Bloomberg. Producătorii asiatici, între care LG și Samsung, coltrolează în prezent piața. Tesla va deveni al doilea producător la nivel mondial de baterii, odată cu finalizarea gigafabricii din Nevada, în urma unei investiții de 5 miliarde de dolari.
Directorul pentru cercetare şi dezvoltare al Volkswagen, Ulrich Eichhorn, declara luna trecută că un deficit masiv de baterii litiu-ion ar putea marca industria auto globală în următorul deceniu, dacă nu vor fi înfiinţate capacităţi echivalente cu 40 de gigafabrici de tipul celei construite de Tesla, până în 2025.
În iunie 2016, directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, estima că VW va avea nevoie de baterii litiu-ion cu o capacitate de 150 de gigawati ora, în cionditiile în care gigantul german vrea să-şi cincentreze producţia pe maşini electrice.
Dacă obiectivul fiecărui producător va fi că 25% din volum să fie de automobile electrice, până în 2025, Volkswagen consideră că productorii auto vor avea nevoie de baterii cu o capacitate cumulată de 1.5 terawati ora. Această electricitate echivalează cu 40 de gigafabrici Tesla, fiecare cu o capacitate de a produce celule litiu-ion de 35 de gigawati ora.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS