Dispozitivele au aparut deja in Europa si in curand vor ajunge si in Romania. Vorbim despre cele mai simple.

"Unitatea centrala se monteaza undeva sub capota. Cablurile de conexiune fac legatura cu etilotestul din interior. In cazul in care exista o alcoolemie, indiferent care, autoturismul nu porneste”, explica Richard Benescu, importator de astfel de dispozitive.

Exista insa un alt dispozitiv mai sofisticat si mai greu de pacalit. O combinatie intre o camera video si un etilotest. Sistemul scaneaza retina si inregistreaza in paralel si greutatea soferului. Daca initial se aseaza altcineva pe locul conducatorului auto si, ulterior soferul baut incearca sa se urce la volan, motorul se opreste.

Aparatele se pot monta pe orice masina, insa deocamdata in Romania doar patronii firmelor de transport sunt interesati de achizitia lor. In prima faza, etilotestul de la bord va fi obligatoriu pentru autovehiculele noi de transport marfa si persoane, dupa care vor fi obligatorii si pe masinile obisnuite. In fiecare an. In Romania, peste 30 de mii de soferi sunt depistati in stare de ebrietate la volan.

Recomandarea UE care ne va paraliza definitiv traficul: 30km/h, viteza maxima pe 75% din strazi VIDEO