Ulrich Hackenberg, seful Departamentului de cercetare al Audi, si inginerul sef al Porsche, Wolfgang Hatz, vor fi concediati la sedinta Board-ului de supervizare a VW, ce va avea loc vineri.

Scandalul Volkswagen, criza refugiatilor si China, cele trei socuri care pot pune frana cresterii celei mai mari economii a Europei

Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, a demisionat, miercuri, dupa o reuniune de urgenta a conducerii si principalilor actionari, pe fondul scandalului emisiilor, transmite DPA, preluata de Agerpres. Succesorul sau va fi anuntat vineri.

Cel mai mare producator auto din lume vrea "un nou inceput credibil", a afirmat seful board-ului de supervizare, Berthold Huber.

Winterkorn a declarat ca demisioneaza pentru a-si asuma "deplina responsabilitate' pentru scandalul care a afectat compania germana.

Berthold Huber a afirmat ca VW regreta profund ce s-a intamplat, precum si pierderea increderii clientilor. 

Inaintea scandalului, board-ul intentiona sa extinda cu doi ani contractul lui Winterkorn, care este din 2007 director general al companiei germane.

Marti, CEO-ul Volkswagen a anuntat marti ca nu demisioneaza. Si-a cerut scuze insa in urma scandalului privind instalarea sistemelor electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, la masinile diesel comercializate de cel mai mare producator auto din lume.

Volkswagen, haos pe bursa. Zeci de miliarde euro, bani pierduti pe bursa

Anterior, Tagesspiegel, care cita surse din board-ul de supraveghere al VW, a scris ca CEO-ul Volkswagen, Martin Winterkorn, va fi demis in urma acuzatiilor autoritatilor din SUA.

Martin Winterkorn va fi inlocuit cu seful diviziei Porsche, Matthias Mueller, iar decizia va fi anuntata vineri in sedinta board-ului de supervizare al Volkswagen, a notat publicatia germana.

Un purtator de cuvant al VW a descris informatiile din "Tagesspiegel" drept "ridicole", in timp ce un purtator de cuvant al Porsche a anuntat ca Matthias Mueller este in prezent la reuniunea boardului Volkswagen, de la sediul central din Wolfsburg. 

Reprezentantii VW au recunoscut ca au falsificate datele la testele din SUA, privind emisiile vehiculelor, si au anuntat ca ar putea fi afectate 11 milioane de vehicule vandute in intreaga lume. 

Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse in perioada 2008 - 2015 sub brandurile Volkswagen si Audi includ software-ul destinat sa modifice nivelul emisiilor, a anuntat EPA.

Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. 

Reparatiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse in ultimii sapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat si Audi A3.