Surpriza Dacia pe final de 2013. Vanzarile in Germania au incheiat anul trecut in crestere, cu un avans puternic in decembrie
Dacia
Inmatricularile de autoturisme Dacia noi in Germania au crescut cu 1,2% anul trecut, la 45.498 unitati, pe o piata in scadere, dupa ce au inregistrat in luna decembrie un avans de 16,3%, la 3.612 masini.
Piata germana a scazut cu 4,2% pe ansamblul anului, la 2,95 milioane de autoturisme, si a coborat sub pragul de 3 milioane pentru prima data din 2010, in timp ce in decembrie a urcat cu 5,4%, la 215.320 unitati, arata datele Autoritatii Federale Germane pentru Transport Auto (KBA).
Cota de piata a Dacia s-a situat anul trecut la 1,5%, iar in decembrie la 1,7%.
Dintre cele 33 de marci analizate, anul trecut au inregistrat crestere 10, iar in decembrie 18. Jaguar a consemnat cel mai mare avans penrtru intreg anul, de 30%, in timp ce Jeep a raportat cea mai puternica rata de crestere in decembrie, de 33%.
Vanzarile producatorilor germani de masini de lux, BMW, Mercedes-Benz si Audi, au scazut cu 5,8%, 1,4%, respectiv 5,5%.
Inmatricularile sub marca Renault, a grupului francez cu acelasi nume care detine si Dacia, au scazut anul trecut cu 6,3%, la 98.922 unitati, insa in decembrie au consemnat un avans puternic de 20%, la 8.519 autoturisme.
Germania este una dintre cele mai importante piete pentru Dacia.
In Franta, cea mai mare piata a sa, Dacia a inregistrat anul trecut vanzari de 89.844 autoturisme, in urcare cu 11,2% fata de 2012, iar cota de piata a marcii a avansat de la 4,2% la 5%.
Vanzarile Dacia in Uniunea Europeana au urcat in perioada ianuarie-noiembrie cu 21,1%, cea mai buna crestere in topul marcilor, la 260.500 masini.
Pe acelasi subiect: